Vés enrere La gerència vol aprofitar el RDL 10/2020 per fer-nos recuperar hores !

La gerència vol aprofitar el RDL 10/2020 per fer-nos recuperar hores !

Resum de la reunió anunciada i convocada per la gerència, per parlar del RDL10/2020 de 29 de març.
30.03.2020

Companyes i companys del PAS de la UPF,

Avui hem fet la reunió anunciada i convocada per la gerència, per parlar del RDL10/2020 de 29 de març.

Aquest decret planteja de fer un confinament més estricte: tancament de les empreses no essencials que no havien tancat fins ara. En síntesi, es tracta de tancar del 30 de març al 8 d'abril, amb sou íntegre i recuperant les hores (8 dies) abans del 31.12.2020

La proposta que ens ha fet el govern de la Universitat és tancar els dies 6, 7,8 i 9 d'abril, a canvi de recuperar aquestes hores més endavant.

Francament no entenem l'objectiu d'aquesta proposta i el per què no podem seguir amb el teletreball mentre la Universitat estigui tancada en dia laborable.

Han arribat a dir que cal modificar l'acord de calendari laboral, atès que hem de realitzar el comput anual de 1.462h. Les hores són les mateixes a casa que a la feina. Potser fins i tot més difícils de dur a terme.

Cap altra universitat pública catalana ha fet cap proposta d'aquesta gravetat, ans al contrari, UAB, UPC i UB s'han manifestat, a través de dels seus rectors, que aquest RDL no és d'aplicació a les Universitats.

Tampoc la Generalitat de Catalunya l'aplicarà als seus treballadors públics. I és que segons diferents juristes consultats, tan de CCOO com independents, consideren que aquest RDL no és d'aplicació a les treballadores i treballadors públics, al servei de les AAPP. Estem esperant confirmació escrita per part de Funció Pública.

Què està fent el govern de la UPF intentant aplicar una mesura que no ens és d'aplicació amb la que ens està caient?

De debò que no ho sabem. Però volem recordar a tothom que des de que va començar la pandèmia, el govern de la universitat ha estat prenent decisions sense tenir en compte, per res, els representants legals dels treballadors.  Ni tan sols van voler avançar una reunió del Comitè de Seguretat i Salut en el treball programada pel dia 30 març, davant la petició d'un delegat de prevenció el dia 7 de març.

I el més greu, la UPF  no va demostrar una clara intenció d'enviar-nos a casa a protegir-nos, a nosaltres i als nostres, de la pandèmia.Ens volia a totes i tots en el nostre lloc de treball.

És cert que eren moments d'incertesa, però el fet és que s'hi van trobar obligats pel decret d'Estat d'Alarma.

Des de CCOO no permetrem que es vulnerin els drets del PAS, i encara menys en el context en el qual ens trobem.

Cuideu-vos molt i avui més que mai,

Salut !

Tel: +34 93 542 25 50 / + 34 679 906 281