Vés enrere Tècnics Laboratori ( Grup | Plus toxicitat )

Tècnics Laboratori ( Grup | Plus toxicitat )

18.12.2018

Hi ha un col·lectiu de dotze Tècnics de Laboratori del Campus del Mar ( Recerca ) que van posar-se en contacte amb la secció sindical de CCOO per reclamar dues coses :

• Cobrar el Plus Toxicitat i perillositat ( contemplat al Conveni )

En relació al Plus de toxicitat i perillositat, la Universitat es defensa dient que ja estan fent servir les mesures de prevenció oportunes per evitar el risc. Els treballadors i nosaltres com a representants creiem que tot i que la Universitat, obviament ha de prevenir el risc, aquests no n’estan exclosos de patir-lo i és per això que reclamem que a banda de que es revisin i supervisin aquestes mesures de prevenció, es compleixi amb el Conveni i es pagui el plus de perillositat i toxicitat. Recordem que aquest col·lectiu tracta de forma contínua amb agents químics, virus, (SIDA, Hepatitis, Èvola...etc.), Reactius, residus de laboratori altament perillosos; cancerígens, corrosius, inflamables, xeringues ratolins etc…

Des de CCOO els vàrem assesorar dient que el primer que han de fer es demanar al Gerent de la UPF el reconeixement d’aquest plus, cosa que va fer tot el col·lectiu. La resposta de la Universtat ha estat, la de l’argument de que no cal pagar el PLUS perquè posen les mesures de seguretat per evitar el RISC.

Ara només queda reclamar a la Inspecció de Treball ( de forma individual ) cada treballador, per tal de tenir un informe de la mateixa dient si realment el lloc de treball, comporta un risc de perillositat o no.

• Reclamar la revisió del complement de lloc de treball

La UPF és conjuntament amb la URV la que paga el complement més baix als Tècnics de Laboratori. Amb una diferència de més de 4.000 € entre aquestes Universitats, com per exemple la UAB o la UDG. CCOO ha reclamat de forma reiterada la revisió d’aquest col·lectiu i ha instat a la Comisió Negociadora del VI Conveni de les UUPPCC ha revisar aquest agravi comparatiu entre treballadors del mateix col·lectiu.

Finalment al setembre del 2020 s'ha fet revisió del complement de lloc de treball per els dotze tècnics de laboratori.