Vés enrere The Hist, una plataforma que pretén revolucionar el periodisme, creada #EnResidènciaTallers

Paloma Rodiles, CEO i estudiant UPF del Grau en Humanitats i Periodisme, i Oriol Trigo, CFO i alumni UPF del Grau en Administració i Direcció d'Empreses, ens conviden a conèixer la plataforma The Hist

29.03.2023

Sense línia editorial i obert a qualsevol periodista, The Hist és una plataforma de notícies on crear el teu propi mitjà de comunicació, seleccionant a periodistes de qualsevol part del món. A més, tot el contingut està validat mitjançant intel·ligència artificial (IA) i blockchain per a garantir la seva veracitat, un procés que està sent desenvolupat gràcies a l'ajuda de l'institut i2CAT.

Aquest projecte va ser impulsat per Paloma Rodiles, CEO de The Hist i estudiant del Grau en Humanitats i Periodisme, com el Treball Final del Grau de Periodisme a la UPF. Concretament, en un programa liderat pel departament d'emprenedoria de la Universitat. En finalitzar-ho, Paloma va continuar desenvolupant-lo i va fer-ne una empresa: muntant un equip i fent tot el possible per a traslladar-lo a la realitat.

Paloma Rodiles: "Sense línia editorial i obert a qualsevol periodista, The Hist és una plataforma de notícies on crear el teu propi mitjà de comunicació, seleccionant a periodistes de qualsevol part del món"

Des de l'equip de The Hist —format pels estudiants Paloma Rodiles i David Almirall, l'alumni UPF Oriol Trigo, i Ariadna Velázquez, Albert Bru i Ivette Parrellada,— volíem canviar el món de la comunicació i posar un nou rumb al futur del periodisme. Amb un projecte tan ambiciós a les nostres mans, vam decidir aplicar a la convocatòria En Residència de l’Àrea Tallers per poder obtenir les eines i contactes necessaris i fer possible aquesta plataforma.

Com hem arribat fins aquí?

El món de l'emprenedoria és com una muntanya russa: té múltiples baixades i pujades. És un repte constant, on has de tenir la força suficient per batallar contra les adversitats. Pot resultar molt complicat resumir tot el nostre camí, però podem dir que ha estat emocionant i una experiència única. Així i tot, no podem oblidar-nos de grans moments que s'han fet gràcies al nostre pas pel programa En Residència de l'Àrea Tallers: finalistes del Programa Explorer, múltiples programes d'acceleració, NODE UPF, 4YFN i molts més que han fet d'un projecte una petita empresa amb grans ambicions.

Si al Programa Explorer vam tenir tota la base teòrica necessària per a saber quin full de ruta prendre, el programa En Residència ens ha ajudat a connectar-nos amb l'ecosistema socioeconòmic, a més de fer el matching correcte amb les persones que necessitàvem i, també, ens ha ofert una sèrie mentories per poder fer del nostre projecte una empresa.

Uneix-te a la revolució del periodisme

Per aquest motiu, animo als joves emprenedors (i no tan joves) a embarcar-se en aquesta experiència única, però sobretot, a submergir-se de la mà del programa En Residència de l'Àrea Tallers. Perquè com bé diu el refrany: "només pots arribar més de pressa, però acompanyat arribaràs més lluny". Així que aconsello plenament aquesta oportunitat que ofereix aquest programa i del qual, des de The Hist, n'estem veritablement agraïts.

Perfils dels protagonistes:

Paloma Rodiles