Vés enrere NOTÍCIA | “Entre dos aguas”, de l’alumni Isaki Lacuesta, la gran triomfadora als premis Gaudí

Ha guanyat set premis Gaudí, entre ells, a la millor pel·lícula en llengua no catalana i al millor director.

28.01.2019

Isaki Lacuesta recull el Gaudí a la millor pel·lícula en llengua no catalana.

La pel·lícula Entre dos aguas ha estat la gran triomfadora dels XI Premis Gaudí, els guardons que l’Acadèmia del Cinema Català atorga anualment per difondre i promocionar les millors pel·lícules, artistes i tècnics del sector cinematogràfic del país.

La gala de lliurament del l’onzena edició dels Gaudí va tenir lloc el 27 de gener del 2019, al Palau de Congressos de Catalunya, amb més de 1.600 convidats.

Les nou nominacions d’Entre dos aguas es van materialitzar en set premis Gaudí, entre ells, a la millor pel·lícula en llengua no catalana i al millor director. També va aconseguir els premis al millor protagonista masculí, millor muntatge, millor fotografia, millor música original i millor so.

La gran pel·lícula triomfadora dels Gaudí d’enguany ha estat dirigida per Isaki Lacuesta, alumni del màster en Documental de Creació de la UPF i exprofessor del Departament de Comunicació de la UPF, i ha comptat amb la participació d’Aitor Martos (productor delegat i director de producció) i Patri Torres (foquista), ambdós alumni del grau en Comunicació Audiovisual de la UPF.

Entre dos aguas es la continuació de La leyenda del tiempo, pel·lícula-documental que Lacuesta va estrenar el 2006 i que protagonitzaven els germans gitanos Gómez Romero, dos adolescents de dotze anys que acabaven de perdre el seu pare. El nou film, que se situa deu anys després dels esdeveniments narrats en la primera pel·lícula, reuneix els germans de nou després que un fos sentenciat a presó per tràfic de drogues i l’altre s’allistés a la Marina.

Des de la seva estrena, la cinta dirigida per Lacuesta ha rebut diversos reconeixements, com ara la Concha d’Or en el darrer Festival de Cinema de Sant Sebastià.

Altres alumni nominats als premis Gaudí

La pel·lícula Yo la busco, dirigida per Sara Gutiérrez Galve i co-escrita amb Núria Roura, ambdues alumni del Grau en Comunicació Audiovisual de la UPF, ha estat nominada com a millor pel·lícula als premis Gaudí. El projecte va sorgir com a Treball de Fi de Grau en un marc de col·laboració amb la SGAE, i ha estat produït per Nanouk Films.

Cal esmentar també la nominació de Clara Roquet, alumni del Grau en Comunicació Audiovisual, al millor Guió per la pel·lícula Petra, i la nominació a millor pel·lícula documental per Trinta Lumes, dirigida i escrita per la professora i alumni de la UPF Diana Toucedo, juntament amb la nonimació de l’alumni Vinyet Escobar en la categoria de millor vestuari per Viaje al cuarto de una madre.