Dones #madeinpompeu que has de conèixer | 8M 2022 | NOTÍCIA

Et presentem cinc alumni UPF que has de conèixer per la seva contribució en diferents àmbits de la nostra societat

08.03.2022

En ocasió del 8M, Dia Internacional de les Dones, iniciem una selecció d’alumni titulades a la Universitat Pompeu Fabra que has de conèixer per les seves aportacions rellevants en l'àmbit de la Cultura i Creativitat, el Benestar Planetari, la Innovació, la Ciència i la Tecnologia, l'Impacte Social o l'anàlisi Polític, Econòmic o Social del Segle XXI.

SDG - Sustainable Development Goals:

Cultura | Irene Pujadas

Alumni UPF del Grau en Humanitats (promoció 2014), Irene Pujadas és l’autora del recull de contes Els desperfectes (L’Altra Editorial, 2020), pel qual ha guanyat el Premi Documenta (2020) i, recentment, el Premi Ciutat de Barcelona a la categoria de Literatura Catalana (2021).

Ha treballat a la revista butxaca i al sector editorial, i ha col·laborat en mitjans com el diari Ara o La Llança. És una de les fundadores de la revista BRANCA i actualment treballa a Angle Editorial.

Benestar Planetari | Carla Conejo

Alumni UFP del Grau en Biologia Humana (promoció 2015) i el Màster Universitari en Indústria Farmacèutica i Biotecnològica (promoció 2016), Carla Conejo és divulgadora científica i responsable de programes científics a la Fundació Catalunya La Pedrera.

​Lidera la tripulació Hypatia I, que participarà en una simulació d’una estada a Mart l’abril del 2023. També ha estat seleccionada al programa Homeward Bound de lideratge femení en STEM, dirigit a dones de tot el món que volen contribuir a millorar la sostenibilitat del planeta, i que culminarà amb una expedició a l’Antàrtida.

Així mateix, està desenvolupant Polaris, una aplicació mòbil per promoure el turisme científic. El projecte ha estat reconegut recentment amb un ajut al foment de la cultura científica a Catalunya de la FCRi.

Segle XXI | Núria Orriols

Alumni UPF del Grau en Periodisme (promoció 2015) i del Grau en Ciències Polítiques i de l’Administració (promoció 2017), Núria Orriols és periodista al diari Ara.

Destaca per l’impacte de la seva investigació periodística rigorosa i incansable. N’és un bon exemple l’exclusiva que va destapar al diari Ara sobre les anomenades “llicències per edat”: el Parlament pagava 1,7 milions d’euros anuals a funcionaris que ja no hi treballen per un règim especial.

Innovació i Tecnologia | Ariadna Font Llitjós

Alumni UPF de la Llicenciatura en Traducció i Interpretació (promoció 1996), Ariadna Font Llitjós és directora de la Plataforma de Machine Learning a Twitter New York.

És la creadora de l’àrea d’ètica algorítmica de la xarxa social i una de les fundadores de META (Machine Learning Ethics, Transparency and Accountability), una àrea clau dins de la plataforma d’aprenentatge automàtic.

Impacte Social | Laia Dosta

Alumni UPF del Grau en Publicitat i Relacions Públiques (promoció 2019), Laia Dosta és la fundadora, presidenta i coordinadora de l’ONG Djouma.

Des de l’any 2015, amb Djouma desenvolupa projectes de cooperació de la mà d’associacions locals de Mali, amb l’objectiu de garantir el dret a una salut i una educació equitativa, de qualitat i universal, així com per l’empoderament de la dona.