Atrás El Laboratori d’arqueologia de la UPF (LARQ) present a la Nit Europea de la Recerca 2023

29.01.2024

En l’edició del 2023 el Laboratori d’Arqueologia de la UPF (LARQ) ha presentat el taller “Un dia al Laboratori d'Arqueologia !”. Aquesta activitat s’ha realitzat a l’Escola Nou Patufet del barri de Gracia el dia 9 d’octubre del 2023 en el marc dels Matins de la Recerca, que forma part de la Nit Europea de la Recerca. Hi ha participat un grup de 20 alumnes de 1er d’ESO amb el suport dels seus tutors Sabina i Gerard.

La Nit Europea de la Recerca es un esdeveniment que se celebra a més de 300 ciutats de tota Europa. Es tracta d’un projecte de divulgació científica promogut per la comissió Europea i té com objectiu apropar la recerca i els seus agents a la ciutadania de totes les edats a partir d’activitats de diferents formats.

A “Un dia al Laboratori d'Arqueologia” l’alumnat de 1er d’ESO va conèixer quines són les eines fonamentals de la recerca arqueològica a través d’una activitat “hands-on”. Per grups, l’alumnat va treballar amb materials antics, analitzant-los e intentant donar resposta a una sèrie de qüestions relacionades amb la investigació arqueològica com, per exemple: a quin període corresponen?, quina informació ens aporten les restes arqueològiques sobre les activitats del passat? quins son els agents que han produït aquestes restes materials?

El taller ha estat organitzat per A. Ruiz, V. Peña, Y. Ramirez, E. Moral i L.Trelliso (coordinadora).