Vés enrere Okan Gil, Yasmina

OKAN GIL, YASMINA

YASMINA OKAN GIL
Departament de Comunicació
Comunicació en salut pública, Presa de decisions i Comunicació sobre els riscos del canvi climàtic
Investigadora Ramón y Cajal

La Dra. Yasmina Okan és Investigadora Sènior Ramon i Cajal al Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra i Investigadora Visitant Sènior al Centre for Decision Research (Leeds University Business School, Regne Unit), on anteriorment va ocupar càrrecs com a Professora Lectora (2013 -18) i Professora Agregada (2018-2022). També ha estat investigadora visitant a diferents entitats internacionals, inclòs el Max Planck Institute for Human Development (Alemanya), la Wake Forest University o la University of Oklahoma (Estats Units).

És Doctora en Psicologia per la Universitat de Granada, Màster en Ciència Cognitiva i Presa de Decisions per University College London (Regne Unit) i Llicenciada en Psicologia per la Universitat Autònoma de Madrid. La seva investigació se centra en la comunicació en salut i presa de decisions, i ha publicat nombrosos articles en aquesta àrea a revistes científiques reconegudes.

Entre altres qüestions, el seu treball ha analitzat com es comunica al públic la informació sobre medicina i salut (p. ex., els riscos i els beneficis de diferents tractaments o intervencions), com les persones interpreten la informació probabilística presentada en diferents formats (p. ex., numèrics o gràfics), i com dissenyar la informació de manera accessible per facilitar la presa de decisions informades sobre la salut.