Atrás Adriano Orsingher

Departament d'Humanitats
UPF
Investigador postdoctoral

Adriano Orsingher (Doctor en Filosofía per la Universidad Sapienza de Roma, 2013) és un arqueòleg del Mediterrani al GRACME, també és Investigador Associat Honorari a l'Institut d'Arqueologia Bíblica de la Universitat de Tübingen. A la UPF, lidera el projecte de recerca "Face Off: Understanding Ancient Masks", finançat pel MSCA, i imparteix Prehistòria i Història Antiga al curs de Llicenciatura en Humanitats. Els seus interessos acadèmics se centren en pràctiques rituals i socials, moviments de persones i cultura material al Mediterrani fenici/púnic i el Pròxim Orient, amb especial èmfasi en situacions colonials i interaccions interculturals, a través d'un enfocament multidisciplinari i comparatiu i les lents de la teoria postcolonial i l'agència. Els treballs d'Orsingher han aparegut en revistes i llibres publicats als Estats Units, Europa i el Pròxim Orient, sobre diversos temes que van des de la religió sìria del Bronze Tardà fins al colonialisme fenici i la tecnologia del guix en l'Edat del Ferro.