Vés enrere Actuacions universitàries davant de la guerra d'Ucraïna: el cas de la UPF. Oriol Amat i Ester Oliveras

Oriol Amat, rector de la UPF, i Ester Oliveras, vicerectora de Compromís Social i Sostenibilitat de la UPF
07.09.2022

Article publicat a la revista Encuentros multidisciplinares, l'agost de 2022

El 24 de febrer del 2022 Rússia va iniciar un atac militar contra Ucraïna. Des del primer moment, la comunitat universitària va mostrar la seva solidaritat amb el poble ucraïnès, impulsant nombroses iniciatives que han comptat amb el suport del govern de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Aquesta reacció està emparada en el Pla Estratègic de la Universitat 2016-2025 en què un dels eixos transversals és convertir-se en una universitat sostenible i socialment responsable. Dins aquest eix hi ha múltiples dimensions i, sens dubte, la solidaritat i la cooperació n'és una.

El compromís social requereix certa cintura per poder respondre a situacions sobrevingudes. En aquest article s'esmenten algunes de les actuacions que s'han realitzat a la UPF durant els primers mesos del conflicte, fruit de la necessitat urgent d'actuació i també s'apunten les futures línies de treball més assossegades i ambicioses i que tenen un caràcter més transversal dins de la universitat.

[Seguir llegint]