Durada

Els vídeos han de ser breus; com més curts, millor. Si es tracta de l'enregistrament d'una activitat llarga (congrés, jornada, seminari...), cal fragmentar les peces en capítols, seguint l'ordre d'intervenció dels ponents.

Estructura

Tots els vídeos han de tenir una estructura estàndard, amb unes parts que es presentaran en l'ordre següent:

1. Inici: logotip de la Universitat Pompeu Fabra

2. Caràtula d'entrada

• Nom dels ponents més filiació (en cas que sigui necessari).
  • Espai on s'ha desenvolupat l'activitat.
  • Data de l'activitat i format: 15 de setembre del 2015 (en cas de ser més d'un dia: 15-17 de setembre del 2015).
  1. Vídeo: contingut de la peça. Durant tota aquesta part, cal incloure la mosca de la UPF al marge superior dret.

En el cas que apareguin persones parlant (ponents d'un congrés, entrevistats...), cal dir qui són i quina filiació tenen (chyron) seguint el format gràfic corresponent.

Exemple: Manel Jiménez, professor del Departament de Comunicació de la UPF

Sempre que apareguin persones intervenint al vídeo, cal demanar-los l'autorització de drets d'imatge. Podeu descarregar el model en catalàcastellà o anglès.

Important: Cal tenir present la situació de la mosca a l'hora de fer les captures de pantalla.

1. Crèdits: només si són necessaris. Al final es faran constar els crèdits de producció, realització, locució, col·laboració, etc., sobre fons blanc.

2. Caràtula final

Descarregueu el fitxer after effects per a generar els elements visuals opening upf, chyrons, informació, separador, mosca, closing tal com s'indica a la línia gràfica 2017

So

Si cal afegir locucions adreceu-vos a la Unitat d'Informàtica del campus del Poblenou.

El que cal tenir en compte

Per publicar el vídeo als canals de la UPF és imprescindible que hi hagi un mínim de qualitat d'imatge i de so. D'altra banda, és indispensable assegurar-se que no hi ha errades ortogràfiques (en cas de dubte, consulteu el Gabinet Lingüístic de la UPF). Aquells vídeos que no compleixin els mínims estàndard de qualitat requerits seran retornats perquè s'hi facin les millores oportunes.

Pel que fa a temes de drets de citació i de propietat intel·lectual, seguiu les recomanacions que s'ofereixen des de La Factoria.

Per enregistrar un vídeo, respecteu els paràmetres tècnics següents:

• Aspecte 16:9.
  • Resolució 1080p (1920 x 1080). Si cal més o menys resolució a l'ordinador o càmera d'enregistrament, respecteu sempre l'aspecte.

• Formats acceptats per a Youtube:

• .MOV

• .MP4

• .AVI

• Pes màxim de l'arxiu de vídeo: 128 GB (es recomana no sobrepassar els 2 GB).

Línia gràfica 2017

Descarregueu el manual de la nova línia gràfica de la Universitat Pompeu Fabra