Vés enrere Resum de la visita a l'exposició "Ara fa 30 anys. Un espai de reflexió"

Resum de la visita a l'exposició "Ara fa 30 anys. Un espai de reflexió"

25.01.2016

bloc ara fa 30 anys

Divendres passat vam visitar l’exposició “Ara fa 30 anys. Un espai de reflexió” a la Universitat Pompeu Fabra, de la mà del comissari de l’exposició, el professor Fernando Guirao.

La visita va ésser tot un èxit, ja que els participants vam poder gaudir de les explicacions i dels interessants comentaris sobre els diferents murals que ens va oferir el professor Guirao. En aquest sentit, la visita va transcórrer en un ambient amè.

Els participants vam poder fer un recorregut per diferents etapes i àmbits de la integració i participació de Catalunya a la Unió Europea (abans, Comunitats Europees). Des dels fets dels primers i darrers anys de l’adhesió, passant per documents institucionals, l’impacte material, fins al plantejament de nous reptes i la situació actual de la Unió Europea. Els comentaris i anècdotes del professor Guirao van ser un excel·lent acompanyament.

Per finalitzar la visita, i fent valer el lema d’aquesta exposició ‘Un espai de reflexió’, els participants vam plantejar diferents qüestions, que es van debatre durant una bona estona.

Cal recordar que l’exposició romandrà oberta fins al 12 de febrer a la Sala d’Exposicions, Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra. També es pot visualitzar aquesta exposició via web al següent enllaç.

A l’esdeveniment facebook trobareu les fotos sobre la visita: àlbum 1 – àlbum 2

D’altra banda, la 3a tertúlia Talking about Europe (28 de gener, 14:15 h.), que organitzem des del Centre de Documentació Europea, tindrà com a tema els 30 anys d’Espanya a la Unió Europea i comptarem amb la presència del Director de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona, el sr. Ferran Tarradellas. Us animem a participar!

Enllaç a la noticia