Vés enrere BLOG | Esprem l’estiu ampliant la teva carrera professional!

BLOG | Esprem l’estiu ampliant la teva carrera professional!

Et proposem una llista de “deures d’estiu” per treure el màxim partit a les teves vacances!

30.06.2023

Les vacances d’estiu estan a tocar. És el moment del merescut descans, després d’un curs farcit d’obligacions. Viatjar, visitar la família, veure els amics…, és necessari i cal fer-ho! Però l’estiu també pot ser una època excel·lent per explorar oportunitats que no sempre són possibles durant l’accelerat curs acadèmic.

El món laboral actual, tan canviant i competitiu, no només demanda un títol universitari, sinó que també valora l’experiència i les competències que es puguin aportar. Per aquest motiu, l'estiu pot ser el moment d’impulsar la teva carrera professional. És una bona ocasió per descobrir o treballar els teus interessos professionals. Això et proporcionarà un avantatge competitiu respecte a altres candidats o candidates.

Des del Servei de Carreres Professionals, et proposem una llista de “deures d’estiu” per treure el màxim partit de les teves vacances i treballar en la pròpia carrera professional:

• Fes pràctiques en una entitat del teu interès. Entra en el món laboral i explora’l, posa en pràctica els teus coneixements en un entorn real. No només les teves soft skills milloraran i la teva carrera s’enfocarà cap al teu objectiu professional, sinó que de ben segur podràs fer networking i conèixer professionals del teu camp. Aprèn de tothom i demostra'ls el teu compromís i entusiasme. Potser en un futur volen comptar amb tu per ampliar la seva plantilla. Entra al Campus Treball de la UPF i dona una ullada a la cartellera de pràctiques segons el teu perfil.

• El voluntariat pot ser una experiència molt enriquidora, que et permetrà contribuir a una causa que t'apassioni; al mateix temps, desenvoluparàs les teves competències. Busca organitzacions sense ànim de lucre o projectes comunitaris que s'alinein amb els teus interessos. Pots cercar opcions en borses de voluntariats com la de Voluntaris.cat. O, si t’interessa una experiència amb un toc més internacional i formatiu, consulta el COCAT, on trobaràs camps de treball internacionals de Catalunya.

• La formació contínua sens dubte millorarà la teva ocupabilitat. Identifica aquells coneixements que t’agradaria assolir i tria cursos de formació relacionats amb els teus interessos professionals. Algunes plataformes populars de formació en línia són: coursera, edX o futurelearn. L’assistència a conferències i xerrades del teu interès també són una bona manera d’estar al dia del teu sector professional.

• Aprofita per millorar els idiomes. Si vas de viatge a l’estranger o d’intercanvi, endinsa’t en la cultura. La millor manera d’aprendre o millorar un idioma és fer immersió lingüística; a més, podràs posar en pràctica la competència intercultural, tan valorada en el món laboral actual. Si no tens opció de viatjar, consulta l’oferta d’escoles com Idiomes UPF o l’Escola Oficial d’Idiomes. Aprofita i obtingues el certificat que acrediti que domines un idioma: et serà de gran valor si l’incorpores al teu CV.

• Millora les teves competències transversals. T’agradaria millorar la teva productivitat i saber gestionar de manera eficaç el teu temps? Voldries millorar la teva oratòria i fer les teves presentacions amb més seguretat? Aquests són alguns exemples de competències que podries treballar durant aquest estiu. A Barcelona Activa trobaràs una oferta de formacions gratuïtes relacionades a la seva Escola de Competències o en altres plataformes com LinkedIn Learning. Recorda que durant el curs acadèmic, des del Servei de Carreres Professionals oferim activitats per millorar les competències.

• Feines d’estiu. Tot i que aquests treballs poden no estar directament relacionats amb la teva carrera a llarg termini, mostren la teva capacitat per adaptar-te a diferents entorns laborals i demostren la teva iniciativa i actitud proactiva. Alguns portals de cerca de feina general són infojobs o infofeina. Altres opcions són els metacercadors, com indeed o jooble.

• Perfecciona el teu perfil professional: crea’t un perfil LinkedIn, contacta amb professionals del teu interès i entitats on t’agradaria treballar en un futur. I actualitza el teu CV, revisa que tingui el format adequat, tots els apartats imprescindibles i les paraules clau que et defineixen com a professional.

Aquestes són només algunes idees i recomanacions de com pots emprar el temps de vacances amb relació a la teva carrera professional. Les opcions són múltiples i variades. Explora i troba la que més et convingui!

Si formes part de la comunitat universitària UPF i vols ampliar la informació per obtenir recursos més concrets, no dubtis a demanar la teva sessió d’orientació personalitzada al Servei de Carreres Professionals.

Leonor Pajarón
Orientadora professional
Servei de Carreres Professionals (Universitat Pompeu Fabra)