Vés enrere 2023 Amb Ulls UPF: "Palestina i Israel, el conflicte cronificat"

2023 Amb Ulls UPF: "Palestina i Israel, el conflicte cronificat"

Amb Andrea López-Tomàs, Gabriel Garroum i Antxon Barroso Merino

31.10.2023

El dimarts 31 d'octubre, de 9.30 h a 11 h, vam celebrar una nova sessió del cicle de webinars 2023 Amb Ulls UPF per analitzar el conflicte entre Palestina i Israel, que es remunta a principis del segle XX. Per fer-ho, vam comptar amb l'expertesa de:

• Andrea López-Tomàs, alumni del Grau en Periodisme i en Ciències Polítiques i de l'Administració i, des de fa més de tres anys, corresponsal d'El Periódico de Catalunya a Orient Pròxim a Beirut. També és la fundadora del podcast /zaura/. Ha fet el màster de Gènere i Comunicació a la UAB per exercir un periodisme amb perspectiva feminista. Lectora voraç, escriu sobre dones, drets humans, migracions, literatura i moviments socials. Des de l’inici del conflicte, està desplaçada a Israel-Palestina per cobrir les últimes informacions. Ha viscut a Israel, Jordània i Estats Units. Podeu llegir les seves cròniques i reportatges a El Periódico.
  • Gabriel Garroum, alumni del Grau en Ciències Polítiques i de l'Administració, investigador postdoctoral del Grup de Recerca en Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals de la UPF, i col·laborador acadèmic extern de l'IBEI i adjunt a ESADE. És doctor en Estudis de la Guerra pel King’s College London i les seves àrees de recerca són la seguretat internacional crítica i les relacions internacionals de l’Orient Mitjà. Participa en diversos projectes de recerca sobre la regió (SEPAD, Harmoon Center for Contemporary Studies) i contribueix de manera regular en mitjans de comunicació sobre qüestions de seguretat a l’Orient Mitjà. És co-autor del documental Això era casa meva (2018) sobre la guerra civil a Síria i les seves publicacions i trajectòria acadèmica es poden consultar al seu perfil d'ORCID. Ha viscut al Regne Unit, Turquia, el Líban, i Síria.
  • Antxon Barroso Merino, alumni del Grau en Economia i professor associat del Departament d'Economia i Empresa de la UPF. Especialitzat en història i desenvolupament econòmics i autor de The Economic History of Palestine: How Much of a Failure?. Ha tingut diverses experiències professionals al món de la consultoria amb focus a l'Orient Mitjà i a l'Àrea d'Anàlisi Estratègica de la Direcció General d'Indústria. És diplomat per la University of Aberdeen (Escòcia) i estudiant de Màster en Història Econòmica a la Universitat de Barcelona i a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Recupera el vídeo de la sessió a la nostra llista de reproducció de YouTube.

Perfils dels protagonistes:

Andrea López-Tomàs