UPF Art Track

Coincidint amb el Dia Internacional dels Museus (18 de maig) i en el marc del 25è. aniversari de la Universitat, neix UPF Art Track, una proposta innovadora de la Universitat Pompeu Fabra per obrir el seu patrimoni artístic a la societat, a partir d’un circuit que transcorre pels edificis emblemàtics del campus de la Ciutadella.

UPF Art Track, que té com a objectiu vincular universitat, cultura i art, posa a l'abast de la ciutadania tres de les joies artístiques més preuades de la UPF: la Sala de Reflexió d’Antoni Tàpies, centre neuràlgic del recorregut, i una de les dues úniques capelles laiques de l’art contemporani del món; la col·lecció d’obres d’art contemporànies que diferents artistes de projecció internacional han donat a la Universitat, i el Dipòsit de les Aigües, seu de la Biblioteca General de la UPF.

UPF Art Track compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el Consell Nacional de la Cultura i de les Arts, la Fundació Antoni Tàpies i l’empresa EPSON. A més a més, forma part del Barcelona Circuit d’Art Contemporani.

Circuit

Consisteix en un recorregut pels emblemàtics edificis del campus de la Ciutadella que dóna a conèixer les creacions que artistes contemporanis de projecció internacional han donat a la Universitat: Miquel Barceló, Susana Solano, Eduardo Chillida, Antonio Saura, Roy Lichtenstein, Frederic Amat, Josep Guinovart, Alfonso Alzamora, Albert Ràfols-Casamada o Antoni Tàpies.

Entre els espais més singulars hi ha la Sala de Reflexió de Tàpies, una de les dues úniques capelles laiques de l'art contemporani, i l’edifici del Dipòsit de les Aigües.

Visites guiades

A càrrec d’estudiants d’Humanitats, que han treballat els continguts teòrics sota la supervisió del professor Javier Aparicio Maydeu. Es tracta de visites setmanals en torns de matí i de tarda, prèvia inscripció en línia a la web d’UPF Art Track. Aquestes visites tenen un preu de 5 euros i són gratuïtes per als membres de la comunitat universitària UPF, aturats, jubilats i menors de 18 anys.