Novetats en les instal·lacions

Durant el curs 2015-2016 es van produir diferents novetats i en diferents àmbits.

Nous aparells i sistema d’impressió

Amb l’inici del curs es van substituir els aparells d’impressió i de reprografia en les tres seus de la Biblioteca, tant els d’autoservei com els de treball intern. Aquest canvi presenta dues grans novetats: els dels aparells per als usuaris, de caire multifuncional (alhora impressores, fotocopiadores i escàners, tant en blanc i negre com en color i en mides A4 i A3) i el del sistema informatitzat en xarxa d’enviament i recuperació dels treballs de reprografia, mitjançant la identificació del sol·licitant de cada treball. Aquests canvis es van produir com a conseqüència del desplegament del primer concurs conjunt d’impressió i reprografia del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC).

Ampliació dels horaris d’obertura en períodes d’exàmens

Durant aquest curs es van ampliar els horaris, en els períodes d’exàmens, en les instal·lacions de la Biblioteca/CRAI, afegides a les ampliacions ja habituals programades durant tres setmanes de cada trimestre. Aquestes millores van tenir lloc en els campus de la Ciutadella i del Mar.

Les ampliacions horàries en cada període trimestral d’exàmens van ser les següents:

• A la Biblioteca/CRAI de la Ciutadella: obertura de les instal·lacions durant una setmana seguida 24 hores ininterrompudament (24 x 7).
  • A la Biblioteca del Campus Universitari Mar: ampliació horària nocturna entre les 21.00 i la 01.00 h de la matinada, de dilluns a divendres. Aquesta ampliació es va aplicar a partir del segon trimestre del curs.

Novetats en les instal·lacions de la Biblioteca/CRAI de la Ciutadella

Durant l’estiu del 2016 es va fer una intervenció a la sala de Jaume I, per reubicar els equipaments del servei de lectura òptica d’exàmens.

Inclusió del Dipòsit de les Aigües en l’itinerari d'UPF Art Track

Les visites guiades del programa UPF Art Track, inaugurat el 18 de maig del 2016, van incloure com una de les parts més importants la visita a una zona perimetral de l’interior de l’edifici del Dipòsit de les Aigües, que va permetre així mantenir l’ambient d’estudi propi d’aquell espai i facilitar alhora l’observació del conjunt arquitectònic per part dels visitants.

Novetats en les instal·lacions de la Biblioteca/CRAI del Poblenou

També durant l’estiu del 2016 es van portar a terme a l’edifici La Fàbrica diferents accions per resituar-hi serveis, treure fons bibliogràfic, ampliar els llocs de treball per als usuaris, etc. Aquests canvis en les intal·lacions es faran operatius a principis del curs 2016-2017.