Actes inaugurals del curs 2015-2016

Una lliçó de Rolf Tarrach obre el curs 2015-2016 de la UPF

El president de l'Associació Europea d'Universitats i antic rector de la Universitat de Luxemburg va pronunciar la lliçó "Avaluar i comparar: sí, però correctament", en el marc de l'acte oficial d'inauguració del curs 2015-2016 de la Universitat Pompeu Fabra, celebrat el 29 d'octubre a l'auditori del campus de la Ciutadella. L'acte va estar presidit per Jaume Casals, rector de la UPF, i va comptar amb la presènica d'Andreu Mas-Colell, conseller d'Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya; Ada Colau, alcaldessa de Barcelona, i Núria Basi, presidenta del Consell Social de la UPF.

Miguel Beato imparteix la lliçó inaugural del grau en Biologia Humana

L'investigador, fundador i primer director del Centre de Regulació Genòmica va impartir la lliçó inaugural el 28 d'octubre del 2015, a la sala Josep Marull del campus del Mar. L'acte va estar presidit per Joaquim Gea, degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida, i per Elisabeth Moyano, vicedegana de la mateixa facultat.

Robert Rodergas inaugura el curs acadèmic del grau en Publicitat i Relacions Públiques

El creatiu publicitari i expresident del Gremi de Publicitat de Catalunya va ser l'encarregat d'inaugurar el curs del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Comunicació el 21 d'octubre del 2015, a l'auditori del campus del Poblenou. L'acte va comptar amb la presència del vicedegà de la titulació, Jordi Xifra, i de la cap d’estudis, Mònika Jiménez.

Peer Vries imparteix la lliçó inaugural dels màsters en Història del Món i en Estudis Xinesos

Professor de l'Institut d'Història Econòmica i Social de la Universitat de Viena, va impartir la lliçó inaugural "The role of the state in the great divergence: a comparison of Great Britain and China in the very long eighteen century" el 22 d'octubre del 2015, a l'auditori de Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella. L'acte va comptar amb la presència de Jaume Casals, rector de la UPF, i de Joan-Pau Rubiés, investigador ICREA del Departament d'Humanitats.

Jonàs Trueba inaugura el curs acadèmic del grau en Comunicació Audiovisual

El director de cinema va pronunciar la lliçó inaugural "Habitar el cinema" el 7 d'octubre del 2015, a l'auditori del campus del Poblenou. L'acte va comptar amb la presència de Carles Singla, degà de la Facultat de Comunicació, i de Francisco Benavente, director del grau en Comunicació Audiovisual.

Sergi Vicente inaugura el curs acadèmic del grau en Periodisme

El periodista i director de Barcelona Televisió va pronunciar la lliçó inaugural "No us deixeu impressionar" el 7 d'octubre del 2015, a l'auditori del campus del Poblenou. L'acte va comptar amb la presència de Sergi Cortiñas, director del grau en Periodisme.

Ernst Fehr reflexiona sobre la influència de les preferències socials a la lliçó d'Economia 2015-2016

El professor de l'UBS International Center for Economics and Society i del Departament d'Economia de la Universitat de Zuric va pronuciar la lliçó d'Economia "Degustibus est disputandum - the emerging science of preference formation" el 7 d'octubre del 2015, a l'auditori del campus de la Ciutadella. L'acte va estar presidit per Walter Garcia-Fontes, degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, i va comptar amb la presència de Rosmarie Nagel, professora del Departament d'Economia i Empresa, i José Luis Urbieta, director general d'Unitats de Suport i CFO del Grupo Esteve.

Simona Škrabec inaugura el curs de la Facultat de Traducció i Interpretació

L'estudiosa de la teoria literària i traductora va impartir la conferència "Gravar el nom a l'escorça d'un arbre" el 6 d'octubre del 2015, a l'auditori del campus del Poblenou. L'acte va estar presidit per Maria Dolors Cañada, degana de la Facultat de Traducció i Interpretació.

Carlos Steinblock inaugura el curs de l'Escola Superior Politècnica

El fundador de l'empresa BTC-Guardian i membre de la Barcelona Bitcoin Community va impartir la lliçó "Revolución en cadena. Guía para principiantes" l'1 d'octubre del 2015, a l'auditori del campus del Poblenou. L'acte va estar presidit per Àngel Lozano, vicerector de Recerca de la UPF, i Enric Peig, director de l'Escola Superior Politècnica.

Bonaventura Clotet inaugura el curs del grau interuniversitari

El doctor i director de l'Institut de Recerca de la Sida va pronunciar la lliçó inaugural "De la sida a l'envelliment. Evolució de la recerca" el 6 d'octubre del 2015, a la sala Josep Marull de l'Hospital del Mar. L'acte va estar presidit per Manuel Armengol, degà de la Facultat de Medicina de la UAB, i per Joaquim Gea, degà de la Facultat de Medicina de la UPF.