Actes acadèmics de graduació

Acte de graduació dels estudis de grau i de postgrau de la promoció 2016

Els dies 1 i 2 de juliol del 2016 es van celebrar conjuntament les cerimònies de graduació dels estudis de grau i de postgrau de la 23a. promoció de la UPF. Es van fer sis sessions per als diferents estudis i van participar-hi més de 1.900 graduats i més de 5.000 acompanyants, entre familiars i amics.

Les sis lliçons de graduació van anar a càrrec de diversos docents de la UPF.  Per ordre de sessions, Carlos Alberto Scolari, del Departament de Comunicació, sota el títol "Supervivència i adaptació en la nova ecologia mediàtica"; Josep Joan Moreso, del Departament de Dret ("La Universitat desconeguda", sessió de postgrau); Aida Torres, també del Departament de Dret ("El somni europeu"); Enric Vallduví, del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge (“Setlletres i sopes de ciències”); Klaus Jürgen-Nagel, del Departament de Ciències Polítiques i Socials ("El temps a la universitat", 5a. sessió), i a l'última, Jaume Ventura, del Departament d’Economia i Empresa ("Globalització, mercats i estats").

L'acte que, com en anys anteriors, va comptar amb la col·laboració del Consell Social de la UPF, va ser presentat per professors i antics alumnes de la UPF: Mònika Jiménez-Morales, Txell Bonet, Marta Narberhaus, Imma Amadeo, Marta Vives i Ainhoa Sorrosal. L'acte també es va poder seguir en directe a través de la web de la UPF i de Twitter.

Un any més, es va donar un record als estudiants de grau i als familiars i amics que van assistir a l'acte de graduació: un diari personalitzat de la seva sessió. S'hi recollia la crònica de l'acte; un text del rector; testimonis dels protagonistes, tant d'estudiants com de professors, i un espai amb declaracions d'antics alumnes.