Atrás Se celebra la primera sessió del cicle de conferències "Investigar en Comunicació Social"

El passat 25 de febrer del 2016 va tenir lloc la conferència Investigar en Cibermedios que, al mateix temps, va representar la inauguració de l'anomenat cicle de conferències Investigar en Comunicación Social (ICS). Aquesta proposta neix arran de la voluntat de donar a conèixer el Màster Universitari en Comunicació Social a totes aquelles persones interessades en el món de la investigació en ciències socials. A partir de les sessions del Cicle de Conferències es volen presentar els continguts del programa del Màster i els professors que en formen part. L'equip de coordinació del Màster va aprofitar l'ocasió per estrenar el compte @ComSocialUPF a les xarxes socials. A més, la conferència es va realitzar en streaming i ja està disponible al canal YouTube de la UPF.

07.03.2016

Investigar en Cibermedios 1

Aquesta primera sessió, protagonitzada pel catedràtic de la UPF Javier Díaz, va ser una inauguració exitosa tant a nivell de públic com de participació. El conferenciant va fer un repàs de la seva trajectòria professional per tal de ressaltar els reptes metodològics que s'havia trobat en els diferents projectes de recerca en periodisme digital. Això va permetre reflexionar sobre les dificultats que suposa l'anàlisi en les plataformes web i, paral·lelament, les oportunitats que planteja. Després d'una hora de conferència, van intervenir els professors Carlos A. Scolari i Pilar Medina, posant damunt la taula diverses consideracions i reflexions.

Investigar en Cibermedios 2El moderador Manel Jiménez va ser l'encarregat de donar pas a les intervencions del públic, moment en què es va iniciar un intens i enriquidor debat per part dels assistents i els membres de la taula. Els comentaris reflexionaven sobre la necessitat de plantejar-se quines són les metodologies idònies a l'hora d'analitzar els mitjans digitals. Al finalitzar la sessió, els membres de la taula van ressaltar el caràcter de seminari que havia adoptat aquella conferència. L'equip de coordinació del Màster Universitari en Comunicació Social ja està treballant amb la segona conferència Métodos creativos de investigación en comunicación social que tindrà lloc el dia 24 de maig de 2016 i que estarà protagonitzada per Frederic Guerrero, juntament amb Lorena Gómez, Mercè Oliva i Manel Jiménez.