Atrás El professor de la Universitat de Missouri Paul Bolls imparteix un seminari sobre psicofisiologia aplicada als mitjans de comunicació

Els dies 22 i 23 de juny el Dr. Paul Bolls (Universitat de Missouri) va impartir el seminari The Human Brain "on" Media, organitzat pel Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, juntament amb els grups de recerca DIGIDOC i CAS. L'acte es va celebrar en el marc del projecte competitiu "Audiencias activas y periodismo. Interactividad, integración en la web y buscabilidad de la información  periodística", finançat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat (CSO2012-39518-C04-02). L'esdeveniment va estar obert a tots els estudiants de màster, doctorat i professors del Departament.
25.06.2015

El Dr. Paul Bolls, director del MediaBrain Lab de la Universitat de Missouri, compta amb una trajectòria de més de 20 anys en investigació sobre com les persones processen informació i es veuen influenciades pels mitjans, els continguts i la tecnologia. Ha publicat en destacades revistes indexades i és coautor del llibre Psychophysiological Measurement and Meaning , una obra pionera que estudia com el cervell processa els continguts dels mitjans de comunicació.

Al llarg de dues sessions de tres hores de durada cadascuna, Bolls va focalitzar la seva atenció en el paradigma de la psicofisiologia aplicada als mitjans de comunicació, disciplina que cerca mesurar les experiències i els processos que emergeixen de l'activitat cerebral davant dels estímuls mediàtics. El ponent va abordar la complexitat, les fortaleses, debilitats i reptes d'aquesta àrea de recerca, assenyalant la importància d'aproximar-se al fenomen des d'una perspectiva holística. És a dir, utilitzant múltiples tècniques de recollida de dades (Eye tracking, mesures biomèdiques, tests de memòria, entrevistes qualitatives, observacions de comportament, entre d'altres) per tal d'adquirir coneixement de les interaccions de l'audiència amb els continguts i la tecnologia.

El Dr. Paul Bolls també va explicar quins elements té i com funciona un laboratori de psicofisiologia aplicada a l'estudi dels mitjans de comunicació, a partir d'exemples de recerques desenvolupades a la seva universitat. De la mateixa manera, va aportar consells de gran valor per construir i posar en marxa un laboratori d'aquestes característiques, incloent les necessitats de formació i gestió i la importància de la implicació dels estudiants de grau, màster i doctorat en aquest tipus d'estudis.