Atrás Un projecte per promoure lloguers barats representarà la UPF a la final del programa You Akademia

El jurat de la UPF va escollir el projecte ‘Handy’ entre els tres presentats a la sessió de cloenda a la Universitat d’aquest programa formatiu en innovació i emprenedoria.

13.05.2019

El programa You Akademia, una iniciativa de la Fundación Innovación Bankinter que ha proporcionat formació en innovació i emprenedoria durant el curs a estudiants i alumni de la UPF, va celebrar aquest 9 de maig la seva sessió de cloenda. Durant l’acte, els tres grups participants van presentar els seus prototips de negoci davant d’un jurat composat per inversors, mentors i emprenedors que va escollir com a guanyador el projecte ‘Handy’, dedicat al sector immobiliari.

Aquesta proposta vol fomentar l’emancipació dels joves creant una plataforma perquè els bancs els lloguin els seus pisos buits a preus per sota dels de mercat. Els seus membres, Paule Abrego, Oscar Pousada, Marc Paré i Anna Lopera, participaran a la final espanyola del programa You Akademia, que es durà a terme el proper 17 de juny a Madrid. La idea guanyadora accedirà a un programa d’incubació.

Pel que fa als altres dos projectes presentats a la sessió de cloenda a la UPF, el presentat per Carla Feriche, Jacobo Subirana i Eduardo González s’anomena SCEO i està dedicat a l’organització de trobades per posar en contacte CEOs i projectes de R+D+I. D’altra banda, PickApp, el prototip de Carles Zato, Pau Tural i Oriol Payà, és una app que pretén facilitar el repartiment de paqueteria a domicili.

A l’acte, que es va dur a terme a l’auditori Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella, hi van assistir el vicerector de Comunitat Universitària, Ramon Villanova, el director de Fundación Innovación Bankinter, Juan Moreno, i la coordinadora d’emprenedoria de la Unitat d’Innovació – UPF Business Shuttle, Susana Domingo.

A més, també hi va participar el CEO i cofundador de la startup Photoslurp, Eulogi Bordas. Després de repassar la seva trajectòria i els motius que el van impulsar a emprendre, aquest alumni d’Economia de la UPF va recomanar als futurs emprenedors que es deixin guiar per cinc elements: passió, curiositat, esforç, constància i ètica. “Si apliqueu aquests elements, aconseguireu resultats i sereu feliços”, va concloure.