Vés enrere La UPF liderarà la Comunitat Connectada Microscòpia Avançada i Anàlisi d'Imatges Biològiques d'EUTOPIA

Oriol Gallego, professor tenure track al Departament de Medicina i Ciències de la Vida de la UPF, encapçalarà la feina de la CC.

EUTOPIA MORE ha anunciat l'aprovació de la segona ronda de selecció per a líders de les Comunitats Connectades. A la UPF, Oriol Gallego, professor tenure track al Departament de Medicina i Ciències de la Vida, ha estat seleccionat per encapçalar la Comunitat de Microscòpia Avançada i Anàlisi d'Imatges Biològiques.

Les propostes presentades van ser aprovades per l'equip del Working Package 3 d'EUTOPIA MORE, format per les màximes autoritats acadèmiques de les universitats de l'Aliança EUTOPIA. Cada universitat assumirà la responsabilitat de liderar una CC cada any fins al 2026. EUTOPIA ha expressat gratitud per les sol·licituds rebudes i la disposició dels sol·licitants a assumir la responsabilitat de liderar una Comunitat Connectada.

Els membres designats encapçalaran el desenvolupament de les CC per fomentar la col·laboració entre professors, investigadors i estudiants entre campus. L'objectiu de la Comunitat Connectada és augmentar l'exposició internacional dels estudiants i investigadors a través de conferències i intercanvis, el desenvolupament de plans d'estudis de vanguardia que integren tècniques de bioimatge, publicacions a través de recerca col·laborativa, i fomentar l'intercanvi de coneixements per desenvolupar habilitats en bioimatge. Les comunitats seleccionades dels deu socis d'EUTOPIA restaran obertes als acadèmics de les universitats participants a l'aliança, tal com s'identifica en les cartes de compromís.

Oriol Gallego

Gallego lidera el Grup de Biologia Estructural de Cèl·lules Vives a la UPF, centrant-se en desenvolupar mètodes d'imatge i anàlisi per comprendre l'organització espacial i temporal de la maquinària proteica que controla el creixement cel·lular. Va fer un postdoctorat a l'EMBL, (Heidelberg, Alemanya) establint assajos d'unió de lípids i tècniques de microscòpia de llum. Com a investigador Ramón y Cajal a l'IRB, va explorar l'arquitectura del complex exocític en llevat, aportant llum sobre l'amarratge de vesícules en l'exocitosi. Actualment, el seu grup investiga els mecanismes d'exocitosi utilitzant microscòpia avançada, bioquímica, proteòmica i modelització integrativa. També exploren la biologia evolutiva de les cèl·lules, estudiant adaptacions moleculars en organismes diversos.