Vés enrere Els responsables del projecte FLECSLAB es reuneixen a la UPF

Els responsables del projecte FLECSLAB es reuneixen a la UPF

15.03.2024

El Campus de la Ciutadella ha acollit aquests dimarts i dimecres una trobada de seguiment dels responsables del projecte FLECSLAB d’EUTOPIA. Hi han format part una vintena de membres del projecte, del Comitè d’Experts i del Comitè Assessor del projecte, així com docents i tècnics de l’Oficina EUTOPIA.

El principal objectiu ha estat fer seguiment del projecte, a través de diverses reunions, taules rodones i presentacions, així com abordar la gestió administrativa, comunicativa i econòmica del projecte en què participa la UPF i que coordina la Universitat de Ljubljana.

Al projecte, que va començar el gener del 2022 i que acabarà a finals del 2024, hi participen la Universitat Vrije de Brussel·les, la Universitat CY Cergy de París, la Universitat de Göteborg, la Universitat de Ljubljana i la Universitat de Warwick, a més de la UPF.

El projecte FLECSLAB documentarà els casos d'èxit d'un ampli ventall d'experiències de lifelong learning per, en una fase final, traduir l'experiència del FLECSLAB en directrius polítiques per a acadèmics, la indústria i socis del sector públic. L'equip del projecte produirà una sèrie de recursos que ajudin els professionals de l'educació superior i els legisladors a desenvolupar pedagogies d'aprenentatge al llarg de la vida (WP1: Eines per l'aprenentatge al llarg de la vida) i ofertes sostenibles (WP2: El model de negoci de l'aprenentatge al llarg de la vida).

Durant la trobada s’han repassat les darreres activitats del projecte, especialment aquelles vinculades a l’aprenentatge al llarg de la vida. A la UPF, de fet, s’ha impulsat un projecte per formar sèniors per detectar notícies falses, de la mà de professors del Departament de Comunicació, en col·laboració amb l’associació de verificació de notícies Verificat.cat.

La iniciativa s'emmarca també en el projecte SUM (Seniors United against Missinformation), que dissenya eines específiques per a adults i gent gran, així com el seu entorn, perquè puguin recuperar la confiança davant de l’excés d’informació que es troba a internet i les xarxes socials.