Vés enrere EUTOPIA celebra la Setmana de les Llengües amb activitats als campus i en línia, del 4 al 8 de març

La iniciativa forma part de l’aposta de l’aliança pel multilingüisme i l’impuls de les llengües que es parlen a les universitats associades.

23.02.2024

Del 4 al 8 de març tindrà lloc la Segona Setmana de les Llengües d’EUTOPIA. L’aliança de deu universitats europees en què participa la Universitat Pompeu Fabra impulsarà i participarà en diferents activitats en la majoria d’institucions de l’aliança, algunes de les quals es podran seguir en línia.

La iniciativa sorgeix al voltant de les Comunitats d’Aprenentatge ja existents a l’aliança sobre 'Multilingüisme i Diversitat' i 'Anàlisi del Text i del Discurs', i forma part de l’aposta d’EUTOPIA pel multilingüisme i l’impuls de les llengües que es parlen a les universitats de l’aliança. Durant la setmana, professors, investigadors i la comunitat universitària en general, s'uneixen en aquest esdeveniment que celebra les llengües, la cultura i la diversitat. Hi haurà projeccions de pel·lícules, tastets de llengües, taules rodones, tallers i moltes altres activitats centrades en les llengües, el multilingüisme, la traducció i la cultura a cada institució.

La UPF oferirà diferents activitats, algunes de les quals obertes a membres de tota l’aliança, entre les que destaquen la conferència “Intercultural Spaces, Languages and Identities”, el 4 de març, o presentacions orals dels estudiants de Periodisme Cultural, el 7 de març. També el 7 de març es proposa l'activitat I feel good! I’m multilingual. A conversation around the ins and outs of multilingualisma les 15:30. Més enllà d’això, la UPF reedita el curs MOOC de català obert a estudiants i a la comunitat universitària de la resta d’universitats d’EUTOPIA i que es podrà cursar durant els pròxims mesos. Prèviament a la setmana d’actes, EUTOPIA se suma a la commemoració del Dia Pompeu Fabra, el pròxim 20 de febrer, que serà retransmesa en línia.

La comunitat UPF pot, alhora, gaudir de les activitats que les universitats europees de l’aliança i els socis globals ofereixen durant la setmana. Es destaquen les conferències "Les aliances universitàries com a agents de canvi per a l'educació multilingüe" i “La política lingüística a les universitats holandeses”, així com la taula rodona "Professionals de la llengua en temps d'IA". A més, durant la setmana hi ha diferents cafès lingüístics i tasts de llengua en anglès, francès, alemany, italià, castellà, o llengua de signes sud-africana, entre altres activitats virtuals.

Podeu veure tota la informació i inscriure-us a les diferents activitats aquí.

04. Educació de qualitat

Per a més informació