Vés enrere Tot a punt per l’EUTOPIA Week de Lisboa

Tot a punt per l’EUTOPIA Week de Lisboa

La Universidade NOVA de la capital portuguesa acollirà, des del 19 fins al 23 de juny, la setena edició de la trobada, en què hi participarà la Universitat Pompeu Fabra.

07.06.2023

L’EUTOPIA Week de Lisboa està a punt d’engegar motors. Després de París, Warwick, Göteborg, Barcelona, Brussel·les i Ljubljana, la Universidade NOVA de la capital portuguesa acollirà, des del 19 fins al 23 de juny, la setena edició de la trobada, en què la Universitat Pompeu Fabra hi participarà.

Cada EUTOPIA Week, que se celebra cada sis mesos, representa una fita en la construcció del projecte i la consolidació de l’Aliança. Sota el lema “Per una Europa millor”, l’Aliança oferirà diferents sessions de debat sobre les principals prioritats fixades per la Comissió Europea. En aquest sentit, hi haurà conferències i debats al voltant de l’economia verda, la transició digital, la reducció de les desigualtats, la veu de la Unió Europea al món, la defensa de la igualtat i la justícia social, i la democràcia europea.

Universidade NOVA, a Lisboa

Un dels principals reptes que aborda EUTOPIA a la trobada són els relacionats amb la nova forma de governança de l’Aliança. Més enllà d’aquestes trobades, a Lisboa es presentarà la nova estratègia de marca d’EUTOPIA i es reuniran també els diferents Grups de Treball del projecte MORE, així com el Consell d’Estudiants i el nou Academic and Staff Council, format per professors i personal de cada universitat.

La UPF comptarà amb una àmplia representació amb membres de l’equip de govern, professors, personal i estudiants. La universitat catalana, de fet, és la que coordina i lidera actualment el projecte més ambiciós de l’Aliança, EUTOPIA MORE. En aquesta setena edició s’espera la participació de més de 400 representants de les deu universitats de l’Aliança, així com dels socis globals de l’Aliança.