De TNR a CORE, un compromís constant amb la recerca i l'educació.

Amb el nom original de Taula de Nova Recerca (TNR), aquest espai va ser concebut el 2009 com un cicle de presentacions orientades a fomentar l'intercanvi, el debat i la promoció de la recerca dins del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra.

Nascuda per iniciativa del llavors director del Departament, Miquel Rodrigo Alsina, i del subdirector José Fernández-Cavia, la TNR es va convertir aviat en una instància de referència per a la comunitat UPF, centrant-se en la difusió de tesis doctorals i de projectes de recerca dels investigadors de la Universitat, encara que també brindant informació sobre beques, ajudes, projectes competitius, acreditacions i eines de gestió per a investigadors.

Durant un primer període de la seva història, la TNR va tenir com a objectius principals facilitar l'intercanvi d'informació sobre les recerques desenvolupades en el Departament, així com brindar als doctorands un espai en el qual poguessin difondre les seves propostes i resultats, i rebre feedback que nodrís la qualitat de les seves tesis doctorals.

Gradualment, la TNR va adoptar el format de seminari mensual, usualment de caràcter monogràfic, que incorporava no sols presentacions per part de doctorands o investigadors UPF, sinó també per part d’investigadors i professionals convidats.

Al 2020, sobretot a partir de la crisi de la COVID-19, la TNR reformula la seva estructura i s'adapta a les necessitats acadèmiques i socials del moment, basant els seus esforços en el treball realitzat durant més d'una dècada.

És així que el cicle evoluciona a un format virtual que facilita la trobada entre les disciplines associades a la Comunicació i a les Ciències Socials per a enfortir la recerca local, nacional i internacional, d'una manera intra i interdisciplinària. A partir d'aquesta ampliació dels seus objectius i el seu abast, l’espai és rebatejat com a CORE (Comunicació i Recerca / Communication and Research), per tal de subratllar la seva vocació d'internacionalització i la centralitat de l'intercanvi en l'àmbit acadèmic.

CORE involucra no sols la participació activa de recerques en curs, com ara tesis doctorals o projectes de recerca, tant de la UPF com d'altres universitats, sinó que també s’adhereix a una estratègia de contínua referència i consulta que serà assequible en línia, a la societat en general, per mitjà de vídeos i presentacions gravades i publicades des de la seva renovada web.

En aquest sentit, CORE fa un pas més en matèria de transferència de coneixement, donant continuïtat al compromís de la Universitat Pompeu Fabra amb la recerca i l'educació.

Contacte: [email protected]