Vés enrere López Casasnovas, Guillem

GUILLEM LÓPEZ CASASNOVAS
Departament d'Economia i Empresa
Director

Nascut a Ciutadella de Menorca, casat i amb tres fills. Llicenciat en Ciències Econòmiques (Premi Extraordinari, 1978) i llicenciat en Dret (1979) per la Universitat de Barcelona, va obtenir el seu doctorat en Economia Pública per la Universitat de York (Regne Unit, Ph.D. 1984). Ha estat professor a la Universitat de Barcelona, visiting scholar al Institute of Social and Economic Research (Regne Unit), a la Universitat de Sussex i a la Graduate School of Business de la Universitat de Stanford (EE.UU.).

Des de juny de 1992 és Catedràtic d'Economia de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Ha estat vicerector d'Economia i Relacions Internacionals i degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la mateixa universitat entre el 2000 i el 2004. Al 1996 cofunda, juntament amb Vicente Ortún, el Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES-UPF), centre que dirigí fins el 2006 i, de nou, dirigeix des de 2015. Actualment és director, investigador principal i vocal del Consell de Govern del mateix centre. És codirector del Màster de Gestió Pública (UPF-UAB-EAPC), va codirigir el Màster en Economia de la Salut i Política Sanitària de la Barcelona School of Economics (BSE) fins el 2013, i fins 2015 va codirigir el Programa Executiu Global Health Leadership Forum organitzat conjuntament entre el CRES-UPF i la Public Health School de la Universitat de Berkeley.

Les seves principals línies de recerca inclouen la medició de l'eficiència del sector públic, la revisió del paper del sector públic en general (i en l'àmbit sanitari en particular), les balances fiscals, el finançament de les hisendes locals, l'economia de la salut, la dependència i els equilibris intergeneracionals.

Des del 2005 i fins el 2017 va ser conseller independent del Consell de Govern del Banco de España, i a Catalunya va ser membre del Consell Assessor per a la Reactivació Econòmica i el Creixement (CAREC) i del Consell Assessor per a la Sostenibilitat i el Progrés del Sistema Sanitari (CASOST) entre el 2011 i el 2015. També ha estat membre del Consell Assessor del Ministeri de Sanitat (des del 2000 i fins el 2017). Fou president de la International Health Economics Association entre el 2007 i el 2011 y també ha exercit d'assessor expert per l'Organització Mundial de la Salut (OMS) sobre les desigualtats en salut a la Regió Europea.

És membre del Consell Assessor de la Conselleria de Salut i la Conselleria d'Economia de Catalunya, i de la Conselleria de Salut de les Illes Balears (des de 2001). És part de comitès d'experts per assessorar el Govern de Catalunya, en la gestió del Fons Next Generation i en la gestió de la pandèmia de COVID-19. A la vegada, és president del Consell Assessor en Política Econòmica de Catalunya. També és part de diversos comitès per assessorar el Gobierno de España, com en matèria de reforma fiscal.

Telèfon: (+34) 93 542 16 61
Web personal: https://www.upf.edu/web/lopez-casasnovas/home