Vés enrere MICHAEL GREENACRE

GREENACRE, MICHAEL

Michael Greenacre és Professor Senior Talent d'Estadística al Departament d'Economia i Empresa de la UPF, i imparteix anualment un curs de Mètodes Estadístics Avançats a la Barcelona School of Management. Anteriorment va impartir un curs d'estadística al màster d'Economia de la Salut, així com un curs de Visualització de Dades, a la Barcelona School of Economics.

És autor de sis llibres, coeditor de quatre més i el seu llibre Correspondence Analysis in Practice ha estat traduït al castellà i al japonès. Ha publicat més de 100 articles en revistes internacionals i més de 20 capítols en llibres editats. Ha estat convidat a escriure ressenyes en diverses enciclopèdies científiques, així com una revisió de Compositional Data Analysis per a la revista Annual Reviews of Statistics and its Application. Recentment va dirigir un grup de sis autors per escriure una invited revision de Principal Component Analysis per a la nova revista de Nature, Nature Reviews Methods Primers.

Té una llarga experiència treballant en diferents camps aplicats: principalment en sociologia i ecologia, i més recentment en bioquímica, geoquímica i les diferents branques de “l'òmica” (per exemple, l'estudi del genoma i del microbioma). Durant més de 25 anys ha estat un investigador actiu en l'ecologia de l'Àrtic, i ha impartit cursos a biòlegs marins a Tromsø, al nord de Noruega, així com a l'Institut Alfred Wegener de Bremerhaven, Alemanya.

També és un músic consumat, sent pianista i guitarrista, i ha tocat en nombrosos espais públics durant els seus viatges i estades a l'estranger, així com a Espanya. Té dos àlbums publicats de la seva pròpia música, la majoria dels quals gravada amb la cantant Gurdeep Stephens, així com The Millennium Song, publicada en més de 80 traduccions, de les quals 11 han estat gravades com a part del seu projecte Global Song. El CD d'aquesta cançó en anglès i les quatre llengües d'Espanya va ser el regal oficial del 10è aniversari de la UPF, l'any 1999.

Pàgina web