Back

Preparant la creació del Yunus Social Business Center Barcelona

El passat divendres, 13 de novembre , diverses universitats i escoles de negoci de Barcelona ens vam reunir amb la direcció del Yunus Centre, presidit pel Premi Nobel de la Pau Muhammad Yunus, i la Universitat de Dhaka amb la voluntat de començar a treballar conjuntament per a la creació a Barcelona d'un Yunus Social Business Center (YSBC), un centre de generació de coneixement i foment de les empreses social des de l'àmbit acadèmic. Amb la voluntat d'apropar als estudiants universitaris i a la població en general una altra manera de fer empresa, enfocada a transformar les necessitats socials.

17.11.2015

La Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Barcelona, la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat Internacional de Catalunya,la Universitat Abat Oliba CEO i l'escola de negocis EADA vam mantenir una primera trobada amb la Sra. Lamiya Morshed, Directora del Yunus Centre, el Sr. Amir Khashru, CFO del Grammen Healthcare Trust i el Sr. Jahangir Alam, Director de Microfinances & Desenvolupament a la Universitat de Dhaka.

En aquesta reunió hem tingut l'oportunitat de conèixer-nos, compartir experiències i començar a teixir xarxa per a la creació del YSBC Barcelona. Aquest centre, a més, serà l'òrgan encarregat d'avaluar les accions desenvolupades en el marc de la Social Business City Barcelona, un programa promogut pel propi Muhammad Yunus, impulsat per Tandem Social i que compta amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, la Fundació "la Caixa", la Fundació FCBarcelona, l'empresa social Apunts, la Fundació Formació i Treball, la Fundació Intermèdia, la Fundació Gentis i Diplocat.

L'objectiu principal d'aquest programa és reduir l'atur juvenil a la ciutat de Barcelona mitjançant la promoció i el suport de l'emprenedoria i les empreses socials. Dels 17 YSBC que existeixen actualment arreu del món, el YSBC Barcelona serà el primer promogut i co-gestionat per un grup d'universitats i escoles de negoci. Ens trobem, per tant, davant una gran aliança d'actors molt diversos però tots alineats per un objectiu comú: la transformació social i sostenible de les problemàtiques del territori.

Multimèdia

Categories:

ODS - Objectius de desenvolupament sostenible:

ODS - Objetivos de desarrollo sostenible:

SDG - Sustainable Development Goals:

Els ODS a la UPF Los ODS en la UPF The ODS at UPF