7. Els nostres alumni

“El còmic combina coneixement, empatia i interès: és una eina molt potent”

Miriam Rivera, graduada en Biologia Humana l’any 2016 i màster en Comunicació Científica l’any 2017

Nom i cognoms: Miriam Rivera (@miriamriig)
Lloc i any de naixement: Barcelona, 1994
Web personal: http://miriamriig.com/
Especialitzada en: comunicació científica
Formació: grau en Biologia Humana (UPF) i màster en Comunicació Científica (UPF-BSM)

Dibuix autoretratMiriam Rivera és graduada en Biologia Humana (promoció del 2016) per la UPF i màster en Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental a la Barcelona School of Management (UPF-BSM). Actualment treballa com a freelance fent còmics científics que anomena Biomiics i col·labora amb la plataforma de divulgació científica Scenio.

Ho combina amb les tasques de responsable de comunicació i secretaria tècnica de l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) i la gestió d’un projecte de didàctica de les ciències de la Confederació de Societats Científiques d’Espanya (COSCE). A més, quan no està dibuixant gaudeix dedicant el seu temps a veure anime, llegir ciència ficció i fantasia i escoltar música rock.

Llegir més presentació

De biologia humana al món del còmic divulgatiu. Com es fa aquest salt?

El còmic sempre m'ha agradat molt. A sisè de primària vaig començar a anar a classes de manga a l’escola Joso de Còmic i Arts Visuals. Després, la carrera va ser molt absorbent i només vaig poder dibuixar durant les vacances d'estiu i de Nadal. També vaig presentar un còmic al concurs de Sant Jordi de la UPF i vaig guanyar un accèssit; així que sempre he tingut el còmic present.

Pel que fa a la comunicació científica, vaig descobrir que existia gràcies a una assignatura optativa del tercer curs de la carrera. Allà vaig saber que era un possible futur professional. Quan estava acabant quart vaig ser conscient que en aquells quatre anys gairebé no havia pogut dibuixar, que és la meva passió, i vaig voler fer alguna cosa per canviar-ho. Vaig pensar que volia unir el món de la biologia, que em sembla molt interessant, amb el dibuix i ho vaig veure clar: la solució és comunicar ciència dibuixant.

Miriam Rivera

“Volia unir el món de la biologia amb el dibuix i ho vaig veure clar: la solució és comunicar ciència dibuixant”

Deu regles senzilles per dibuixar còmics científics. Per Miriam Rivera.

Deu regles senzilles per dibuixar còmics científics. Per Miriam Rivera. Deu regles senzilles per dibuixar còmics científics. Per Miriam Rivera. Deu regles senzilles per dibuixar còmics científics. Per Miriam Rivera. Deu regles senzilles per dibuixar còmics científics. Per Miriam Rivera. Deu regles senzilles per dibuixar còmics científics. Per Miriam Rivera. Deu regles senzilles per dibuixar còmics científics. Per Miriam Rivera. Deu regles senzilles per dibuixar còmics científics. Per Miriam Rivera. Deu regles senzilles per dibuixar còmics científics. Per Miriam Rivera. Deu regles senzilles per dibuixar còmics científics. Per Miriam Rivera. Deu regles senzilles per dibuixar còmics científics. Per Miriam Rivera.