Vés enrere Sardà Seuma, Samuel

Sardà Seuma, Samuel

Samuel Sardà Seuma
Professor Lector

Professor associat del Departament d'Humanitats (Universitat Pompeu Fabra). Doctor en Història i Arqueologia per la Universitat Rovira i Virgili (2010) amb la tesi: "Pràctiques de consum ritual al curs inferior de l'Ebre (ss. VII-VI aC): comensalitat, ideologia i canvi social". La seva recerca se centra en l'estudi de les identitats, els rituals de comensalitat i les pràctiques relacionals que expliquen el funcionament social de les comunitats ibèriques durant l'Edat del Ferro. La seva principal línia de recerca tracta les interaccions en la cultura material, especialment amb relació als canvis i modificacions que experimenten els conjunts ceràmics vinculats a la preparació i al consum d'aliments i begudes al Mediterrani Occidental. Ha participat en múltiples projectes arqueològics al sud de Catalunya, codirigint diferents campanyes d'excavació i prospecció. També participa com a investigador col·laborador en un projecte sobre el poblament preromà a la costa occidental d'Algèria.