Vés enrere Margalida Coll Sabater

Departament d'Humanitats
UPF
Investigadora postdoctoral

Margalida Coll és una investigadora postdoctoral al Departament d'Humanitats de la UPF sota el programa INVESTIGO. Va obtenir la llicenciatura en Història per la Universitat de les Illes Balears (2015) i va cursar un màster en Arqueologia a la Universitat de Granada (2016). Des de maig de 2023 és Doctora en Història, Història de l'Art i Geografia, cum laude, per la Universitat de les Illes Balears. Els seus interessos de recerca abasten l'estudi del món funerari en comunitats de contacte, específicament en comunitats indígenes postalaiòtiques de les Illes Balears i des d'una perspectiva postcolonial i sensorial. Ha centrat els seus treballs en l'estudi de les pràctiques i l'experiència multisensorial en contextos funeraris, com es pot observar en el marc de la seva tesi doctoral, titulada: Una aproximació fenomenològica i multisensorial al món funerari de Mallorca durant el Postalaiòtic (550-123AC), realitzada en el marc d'un contracte predoctoral del Programa de Formació del Professorat Universitari, FPU. Lidera diversos projectes científics i de transferència del coneixement. És codirectora d'un projecte de recerca i excavació al jaciment funerari de Calescoves (Menorca) - Patrimoni Mundial de la UNESCO i coordina el projecte de divulgació "El jaciment a casa" finançat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, Ajuts Joan Oró 2023.