Vés enrere Conferència de Arthur Clay i Jürg Gutknecht: "Music from the Skies"

Conferència de Arthur Clay i Jürg Gutknecht: "Music from the Skies"

Dimecres 30 de setembre de 2020, 18:00h. Sala 51.100 (Campus UPF Poblenou)

30.07.2020

Aquesta conferència està dividida en dues parts. La primera part està dedicada a la comprensió de l'ultra-minimalisme amb la finalitat d'aprendre quins són els elements d'operació en aquestes composicions musicals de tal manera que l'experiència d'escoltar-los es converteix en una d'arribar a gairebé el silenci. Utilitzant això com a fons, es presentaran els elements de l'obra GongPong.SAT i s'introduirà el concepte de conjunt distribuït, per a demostrar quin paper juga la mobilitat en l'obra i com s'aconsegueix la connectivitat entre els participants utilitzant satèl·lits GPS com un sistema de sensors ubic. La conferència conclou amb una mirada línia per línia al codi de l'aplicació GongPong.SAT que s'utilitza per a l'actuació, perquè es reveli la connexió entre el que està en el cel i el que té lloc en el sòl i perquè es puguin abordar qüestions de naturalesa més tècnica per a arribar a comprendre com unes poques línies de codi poden crear una plètora de matisos en l'actuació.

Bios

ART CLAY viu a Basilea, Suïssa. Ha aparegut en festivals internacionals, ràdio i televisió, i en diversos centres d'art, des de museus fins a espais dirigits per artistes. Ha rebut el suport d'una multitud de consells artístics de tot el món per a diversos projectes, incloent performances, instal·lacions, teatre i disseny. Se li han concedit premis per composició musical, actuació, teatre, art de nous mitjans, comissariat, així com per desenvolupament de programari. Durant els últims deu anys, ha ensenyat arts interactives en diverses escoles d'art i universitats d'Europa, Amèrica del Nord i Àsia, inclosa la Universitat de les Arts de Zurich. Va ser professor convidat en la Universitat Sogang de Seül de 2014 a 2017 on ensenyava disseny de so i composició musical.

JÜRG GUTKNECHT ha estat professor d'informàtica i director de l'Institut de Sistemes Informàtics de la ETH Zürich fins a la seva jubilació en 2014. L'apassionen les noves formes d'art híbrid. Ha participat activament en projectes de "computació vestible", entre ells "Instant Gain in Grace" (seguiment del moviment d'un ballarí Butoh), "Going Publik" (orquestra distribuïda basada en la puntuació electrònica mòbil) i "On the Sixth Day" (sistema de vídeo multicanal per a la narració interactiva d'històries). Juntament amb l'artista sonor Art Clay, va organitzar les Setmanes d'Art Digital de 2005 a 2015, que van oferir oportunitats tant a artistes com a científics en les àrees d'art i música assistida per computadora.

amb la col·laboració de:

i el suport de: