Vés enrere Algorithmic Pattern Salon - Concerts experimentals

Algorithmic Pattern Salon - Concerts experimentals

Divendres 24 de novembre de 2023 a les 19:00h. Sala Aranyó (UPF Campus Poblenou). Entrada gratuïta.

03.12.2023

Algorithmic Pattern Salon és un espai dedicat a explorar les possibilitats creatives arrelades en els patrons. Els patrons poden trobar els seus orígens en formes antigues i ancestrals, com ara el teixit, el brodat, el malabarisme i la composició musical, així com en les tècniques de modelatge contemporani que es veuen en la informàtica. Algorithmic Patterns Salon es centra en algoritmes creats per éssers humans, on la combinació d'elements o regles senzilles poden donar resultats intricats i inesperats. El saló inclou xerrades teòriques, tallers i una sessió de programació from scratch en què acceptem el repte creatiu de començar amb un full en blanc i només disposar de nou minuts per crear una petita peça.

En aquest context, els "Concerts Experimentals" a Phonos ofereixen una exploració de diverses pràctiques performàtiques que inclouen patrons sonors, visuals i corporals.

Algorithmic Pattern Salon és un event organizat per toplap bcn, Algorithmic Pattern Salon Team i Axolot.cat

Programa

Decolonizing the pattern. Body exploration and performance of Citlali Hernández and Jon James Barousse.

On the edge of the pattern. Sound performance by Iván Paz.

Development of an algorithm with SuperCollider as a translation of patterns of water ripples into sine waves. Sound performance by Maia Francisco.

Not Binary Code, a Lisbon-based collective affiliated with the Toplap Network, presenting live coding performances led by Violeta and Esquilo.

Toplap Barcelona

Toplap Barcelona és un col·lectiu que practica i promou el live coding com a tècnica de creació sonora i visual, promovent una apropiació tecnològica a través de l'ús i desenvolupament de programari lliure i obert centrat en generar les seves pròpies relacions i discursos.

Col·lectiu Axolot

Axolot és un col·lectiu que opera a la intersecció de la tecnologia i l'expressió artística. Crea codi personalitzat basat en recerca per als seus propis projectes, col·laboracions artístiques i encàrrecs. També dissenya peces físiques per a actuacions en directe, exposicions i instal·lacions. Els seus valors estan fonamentats en principis de codi obert i en la idea que la tecnologia ha de beneficiar les comunitats.

Alex McLean

L’Alex Mclean és un investigador i performer que explora els algoritmes en la creació de patrons des d'una perspectiva interdisciplinària, basant-se en la seva formació en informàtica, disseny de tecnologia creativa, interpretació musical, live coding i investigació tèxtil. Ha fet posdoctorats a la University of Sheffield, a la University of Leeds i a l'Institut de Recerca del Deutsches Museum de Munich. Actualment treballa com a part de l'organització Then Try This en el seu projecte "Algorithmic Pattern", finançat per una beca Future Leaders de 4-7 anys. L’Alex es mou en l'àmbit de les arts digitals, co-editant l’"Oxford Handbook on Algorithmic Music" i és coautor de "Live Coding: A User's Manual" publicat per MIT Press. També és co-fundador de festivals, conferències i moviments importants, com ara el festival AlgoMech, Algorave, TOPLAP i les Conferències Internacionals sobre Live Coding i Live Interfaces. A més, actua regularment com a intèrpret de live coding utilitzant l'entorn de codi obert TidalCycles que ell mateix va crear.

Organitzat per:

Amb el suport de: