Vés enrere Hernández Pizarro, Helena Maria

HERNÁNDEZ PIZARRO, HELENA MARIA

Doctora en Economia per la Universitat Pompeu Fabra (2017). Actualment investigadora al Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES) en la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i professora associada al TecnoCampus Mataró, Escola Universitària Adscrita a la UPF.

El seu camp de recerca principal és l'economia de la salut, amb un enfocament especial envers l'envelliment i la cura a llarga durada (o dependència), les condicions de vida primerenques i les malalties mentals. A part d'això, l'Helena també té interessos en altres branques de l'Economia Aplicada (Educació, Família i Economia de gènere).

La seva tesi doctoral, basant-se en el sistema de dependència de l'estat espanyol, analitza (i) l'efectivitat de les prestacions públiques a persones en situació de dependència en termes de mortalitat, l'estat de salut i benestar; (ii) els efectes no desitjats (o distorsions) que sorgeixen en intervencions públiques estructurades a través de sistemes de beneficis no lineals; i (iii), les desigualtats de renta relacionades amb la severitat de la dependència. A més de treballar en la seva tesi, l'Helena participa actualment en dos projectes addicionals: un, estudia les conseqüències a llarg termini de les condicions de vida primerenca, i l'altre, examina els efectes de l'alfabetització en la salut mental en els adolescents.

Va obtenir un màster en Economia (MSc. in Economics, 2011) i un altre en Economia Aplicada (MSc. in Health Economics and Policy, 2012) de la Barcelona Graduate School of Economics (BarcelonaGSE). Anteriorment, es va llicenciar en Economia (2010) a la UPF, amb menció en Mètodes Quantitatius Avançats. L'Helena ha estat investigadora visitant en el Center for Health Service Economics and Organization (CHSEO) a la Universitat d'Oxford (gener-febrer de 2014) i amb el grup d'Economia de la Salut a l'Erasmus School of Economics, Erasmus University Rotterdam (2015). A més, té experiència docent, tant per als cursos de grau com postgrau. Actualment, ella és Teacher Assistant (professora ajudant) pel curs d'Economia Pública (UPF - llicenciatura, 2010-present). També ha impartit classes d'Econometria (UPF - llicenciatura, 2010 i 2011), Economia del Treball (UPF - llicenciatura, 2012) i Microeconomia (BarcelonaGSE - graduat, 2014).

Job Market Paper

Dades de contacte:
Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES)
Departament d'Economia i Empresa
Despatx 23.112.  Edifici Mercè Rodoreda (campus de la Ciutadella)
Ramon Trias Fargas, 25-27