Vés enrere Pinheiro De Matos, Luis

PINHEIRO DE MATOS, LUIS

Doctor en Economia (Cardiff University, 2018). Actualment, investigador en el Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES), professor associat de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i investigador postdoctoral a la Barcelona Graduate School of Economics (Barcelona GSE).

La seva principal àrea d'investigació és l'Economia Pública. Altres interessos inclouen l'Economia Política i Creixement Econòmic.

En la seva tesi doctoral, Ensayos sobre Federalismo Fiscal, explora els efectes de la competència fiscal en les dinàmiques de creixement econòmic i la desigualtat. En un context de disminució a llarg termini de l'impost de societats, es considera com, en un entorn de les polítiques fiscals no coordinades, la mobilitat de capital pot incentivar les polítiques dirigides al creixement; a la llarga, no obstant això, sovint debilita el paper redistributiu de l'estat. S’estudien diferents escenaris d'harmonització fiscal, que podrien ser considerades en el context de la Unió Europea.

Actualment, és Professor de Fonaments d'Economia Pública i Anàlisis de Polítiques Públiques a la Universitat Pompeu Fabra. També ha impartit classes de Màster com a Professor d'Economia Financera a la Universitat de Bath i, com a professor ajudant, classes d’Economia de la Unió Europea, Comerç Internacional, Finances Internacionals i Econometria.

Va obtenir un Màster de Recerca en Economia (Universitat de Cardiff, 2015) i un Màster en Economia Internacional i Estudis Europeus (2012) a la Universitat de Lisboa (ISEG-UL). Prèviament, es llicencià en Economia (2010) a la Universitat de Porto.