La UPF oferirà un nou màster universitari en Digital Culture and Emerging Media

El programa està orientat a la investigació sobre els mitjans digitals i la seva dimensió sociocultural. S’adreça a estudiants tant de l’àmbit de la comunicació i de les ciències socials, com dels sectors de l’art, les humanitats i de les TIC

10.03.2022

El pròxim curs començarà el nou màster en anglès “Digital Culture and Emerging Media” (DiCEM), organitzat pel Departament de Comunicació. El programa té com a finalitat proporcionar als estudiants una formació sobre els diversos fenòmens socials i culturals que envolten els mitjans digitals, des de l’àmbit de la investigació i la investigació-creació.

El proper 31 de març a les 16.00 hores, tots els futurs estudiants interessats podran assistir a una sessió informativa en línia sobre el programa a càrrec d’Oliver Pérez, professor expert en Game Studies and Media Culture i coordinador de màster: “La formació aborda la comunicació digital contemporània des d’una perspectiva àmplia i cobrint diversos aspectes, com la comunicació social i formats informatius, així com també la ficció, l’art i l’entreteniment digital”. D’aquesta manera, és possible assolir una comprensió profunda i crítica del món digital a través d’una mirada multidisciplinària.

La formació aborda la comunicació digital contemporània des d’una perspectiva àmplia, cobrint diversos aspectes, com la comunicació social i formats informatius, així com també la ficció, l’art i l’entreteniment digital

Pérez també afegeix que, un dels objectius del màster, “és trencar la barrera entre investigació i creació”. El programa aposta per la recerca creativa on, alumnes i professors, experimentin amb l’anàlisi teòric i la producció creativa sobre els mitjans digitals. És per això que el màster inclou modalitats de Treball de Fi de Màster que barregen la teoria i  l’execució pràctica de les iniciatives. Per tal de dur a terme els projectes finals, la UPF compta amb la col·laboració d’entitats com el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB), el centre d’arts digitals IDEAL i el Museu Picasso.

El màster està adreçat principalment a estudiants de l’àmbit de la comunicació, però, alhora, pot tenir interès per a alumnes del sector de les ciències socials, de l’art, de les humanitats i de les TIC. A grans trets, el programa està dirigit a totes aquelles persones que vulguin en investigar sobre els mitjans digitals i la seva dimensió sociocultural.

El màster consta de cinc blocs, dividits per trimestres i amb una durant d’un any. S’aprofundirà en fonaments teòrics i metodològics respecte la recerca i la recerca-creació al voltant d'àmbits com les xarxes socials. A més, es tractaran els diferents mètodes de creació digital i nous mitjans i, per últim, es reservarà l’últim trimestre per al desenvolupament dels projectes finals, que es podran realitzar individualment o en grup.

Finalment, el màster ofereix l’oportunitat als estudiants de ser part activa en la tasca de recerca del Departament de Comunicació. El model innovador d’aquest nou programa, incita a estudiants i professors a investigar en conjunt de forma proactiva, factor amb un gran potencial transformador per a la comprensió dels mitjans digitals.

04. Educació de qualitat
17. Aliança pels objectius