La UPF ha inaugurat el campus de la Comunicació-Poblenou

El president de la Generalitat, l'alcalde de Barcelona, el secretari d'Estat d'Universitats i el conseller d'Innovació i Universitats han assistit a l'acte d'inauguració oficial, que s'ha vist afectat per l'actuació incívica i violenta d'un grup d'assistents a l'acte.
12.02.2009

El rector i el president Montilla creuant la plaça GutenbergAquest migdia s'ha inaugurat oficialment el campus de la Comunicació-Poblenou de la UPF, on prop de 3.500 persones -entre estudiants, professors i personal d'administració- ocupen diàriament aquests nous espais destinats a la formació, la recerca i la producció en l'àmbit de la comunicació i les tecnologies de la informació.

Des del passat 7 de gener, en aquest campus s'imparteixen nou estudis de grau (Comunicació Audiovisual, Lingüística, Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques, Traducció i Interpretació, i les enginyeries tècniques i superiors en Informàtica i de Telecomunicació) i de postgrau (tres doctorats, nou màsters universitaris i onze màsters i diplomes de postgrau propis).

El nou campus, que té una superfície total de 34.000 m2, ha combinat la rehabilitació dels antics edificis fabrils de Ca l'Aranyó, amb la construcció d'edificis nous que acullen unes modernes i avançades instal·lacions tècniques.

Alteració de l'acte inaugural

Estava previst que les autoritats fessin una visita a les noves instal·lacions del campus, recorregut que havia d'incloure la planta baixa de l'edifici La Fàbrica (que allotja el Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Investigació-CRAI) i l'edifici Tallers (on es troben la redacció integrada, el laboratori d'electrònica i radiocomunicacions, el plató de TV i les cabines de traducció, entre d'altres equipaments).

Un cop la comitiva d'autoritats, encapçalada pel rector de la UPF, Josep Joan Moreso, a qui acompanyaven el president de la Generalitat, José Montilla; El president Montilla i el rector saludant-se després de signar el Llibre d'Honor de la UPFl'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu; el secretari d'Estat d'Universitats, Màrius Rubiralta; i el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha creuat la plaça Gutenberg per dirigir-se cap a l'edifici La Fàbrica, un nombrós grup de persones que s'havien congregat a la plaça des de primera hora del matí han increpat la comitiva. Veient l'actitud incívica i violenta d'aquest grup, s'han suspès els actes que s'havien de celebrar a la plaça, és a dir, la col·locació de la darrera pedra del campus amb la inscripció "2009", el parlament de les autoritats i l'aperitiu per als assistents i la comitiva ha baixat a la planta soterrani de la plaça, moment en què el president de la Generalitat ha signat el Llibre d'Honor de la UPF davant d'un relleu de Pompeu Fabra que es troba en el vestíbul de l'auditori.

Un cop a l'interior de l'auditori, el rector, el secretari d'Estat, l'alcalde i el president de la Generalitat han fet uns breus parlaments. En la seva intervenció, el rector Moreso ha destacat l'esforç inversor de les administracions públiques en la construcció i equipament del campus de la Comunicació, alhora que ha lamentat "que un grup molt minoritari d'estudiants té un mode molt autoritari d'actuar i vol modificar l'actitud i la voluntat de la majoria".

L'alcalde, el rector, el president de la Generalitat i el secretari d'Estat