Campus Júnior 2018, una oportunitat per conèixer la Universitat en primera persona

Les inscripcions ja estan obertes als trenta cursos d’estiu que ofereix la Universitat, repartits entre juliol i setembre. S’adrecen als estudiants de tercer i quart d’ESO, primer de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà.

22.02.2018

La Universitat posa en marxa de nou el Campus Júnior, un programa de cursos d’estiu destinats a estudiants de tercer i quart d’educació secundària obligatòria (ESO) i de primer de batxillerat o cicles formatius de grau mitjà. Les inscripcions ja estan obertes i s’allargaran fins una setmana abans de l’inici de cada curs, o bé fins que s’esgotin les places.

El Campus Júnior té l’objectiu d’ajudar els joves a decidir què volen estudiar en un futur, amb una oferta de cursos en diverses disciplines que combinen la docència i la pràctica experimental i lúdica. Concretament, podran escollir entre nou àmbits: ciències polítiques, dret, idiomes, ciències, enginyeries, traducció, comunicació, humanitats i formació transversal. Enguany s’oferiran una trentena de cursos, entre els quals tretze de nous respecte al’any passat.

Els encarregats d’impartir-los seran professors i investigadors de la Universitat. Els cursos tenen una durada de cinc dies (de dilluns a divendres), durant els mesos de juliol i setembre, en horari de matí. A més, els estudiants també coneixeran els diferents campus i les seves instal·lacions i podran aprofitar els recursos que s’ofereixen.

Per tal que cap estudiant amb inclinació i aptituds per als estudis universitaris no es quedi sense poder viure aquesta experiència per raons econòmiques, la Universitat ofereix 20 places gratuïtes, mitjançant un programa de beques. Les escoles i instituts poden sol·licitar-les fins al 4 de juny enviant una llista prioritzada d’un màxim de dos estudiants, indicant el curs del Campus Júnior que volen cursar.

Alguns dels nous cursos

Ràdio Fórmula: Som Locutors de Ràdio Musical! Donarà l’oportunitat als estudiants  d’endinsar-se en el món de la ràdio. Aprendran a editar, presentar i locutar per, finalment, simular a l’estudi de la ràdio i al control un programa de ràdio professional en directe i en equip.

Vine a Dissenyar la Teva Recerca. Es tracta d’un curs especialment adreçat a estudiants de quart d’ESO i primer de batxillerat. Acostarà diferents maneres d’afrontar una recerca, procediments que els estudiants podran aplicar als seus treballs de recerca de batxillerat. L’objectiu és concretar, argumentar, presentar i compartir una proposta de recerca en el marc del curs.

Dissenya i Programa els Teus Propis Instruments per Realitzar Música Electrònica. Un curs completament pràctic en el qual els estudiants aprendran els fonaments bàsics del so digital i el funcionament dels instruments electrònics. Tindran l’oportunitat de crear els seus propis instruments i aprendre a controlar-los a través de dispositius externs per, finalment, crear una peça de música electrònica.

Introducción a la Ética y al Derecho del Deporte a través de la Actualidad del Deporte: Corrupción, Dopaje y Libertad de Expresión en el Deporte Global.  S’endinsarà en problemes d’actualitat esportiva com el dopatge o la corrupció a partir de l’anàlisi de casos recents. L’objectiu és permetre l’estudiant introduir-se en alguns dels temes importants en la governança global de l’esport, com l’eradicació del dopatge o la llibertat d’expressió d’esportistes.

Humanitas, Mesura del Temps i de l’Espai. Girarà al voltant dels dos eixos antic-modern i proper-llunyà, que es desenvolupen respectivament en el temps, per incentivar la capacitat crítica i d’anàlisi dels alumnes i fer-los adonar de la fragilitat dels límits entre conceptes oposats. Cada sessió se centrarà en un dels diversos itineraris del grau en Humanitats.

Participa! Ciutadania Activa i Responsabilitat Social. Proporcionarà les eines necessàries i els conceptes polítics bàsics perquè els estudiants puguin participar activament en la vida política. L’objectiu és dotar-los d’esperit crític, no donar res per sabut i mantenir-se sempre en la imparcialitat.

Consulta tota l’oferta de cursos