Vés enrere Curs d'Economia Feminista. Inscripcions obertes fins al 17 de gener del 2022. Animeu-vos!

10.01.2022

La Facultat de Ciències Polítiques i Socials organitza el curs d'Economia Feminista.

del 18 de gener al 01 de març 2022

de 16.00 a 18.00 h (excepte la sessió del 22 de febrer que serà de 18.00 a 20.00 h)

20.057

Aquest curs introdueix l’alumnat en l’economia feminista. Des de la perspectiva feminista s’analitza el diferent posicionament de dones i homes en l’economia i les vinculacions entre el capitalisme i el patriarcat, i es critica que l’economia tradicional hagi confinat el seu estudi als límits del mercat. El curs inicia amb l’origen d’aquest camp de pensament, amb especial èmfasi en l’androcentrisme de les principals escoles econòmiques. La segona part del curs tracta sobre els temps i els treballs i se centra especialment en el treball de cures, comunament invisibilitzat tant a l’acadèmia, com a la política i a la societat en general. Es mostren les desigualtats resultants del menyspreu i la manca de reconeixement d’aquest treball, així com el concepte de divisió sexual del treball. La tercera part està relacionada amb el capitalisme patriarcal, tot proporcionant una visió crítica de les polítiques econòmiques en el marc de la globalització neoliberal des d’una perspectiva feminista. Per últim, a la quarta part, s’analitzaran la crisi financera i la seva relació amb la crisi de cures, i es discutirà l’aposta política de l’economia feminista entorn el concepte de sostenibilitat de la vida.

PROGRAMA

• Dimarts 18 de gener: Presentació del curs i introducció a l’economia feminista I
  • Dimarts 25 de gener: Introducció a l’economia feminista II
  • Dimarts 1 de febrer: Temps i treballs des d’una perspectiva feminista