Vés enrere El professor Gösta Esping Andersen, investit doctor honoris causa per la Universitat de Copenhaguen

Va ser el 15 de novembre a petició de la Facultat de Ciències Socials d'aquesta universitat, precisament en la que va iniciar la seva formació,  per la repercussió de la seva tasca de reconegut prestigi internacional.
27.11.2012

El 15 de novembre, la Universitat de Copenhaguen, a petició de la seva Facultat de Ciències Socials,  va investir Gösta Esping Andersen, professor del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, doctor honoris causa per aquesta universitat danesa,  en reconeixement a la seva permanent contribució a les Ciències Socials.

gøsta doctor KU1En l'acte d'investidura es va ressaltar la seva tasca de reconegut prestigi internacional que ha causat un profund impacte en la teoria social.

El seu treball ha estat i continua sent  una constant font d'inspiració per al món acadèmic "gràcies a les seves aportacions tenim una millor comprensió de les dinàmiques que conformen les nostres societats del benestar i les relacions socials que s'hi estableixen" es va manifestar en el decurs de la cerimònia.

Igualment, per al professor Esping Andersen, ha estat una distinció emotiva atès que "Dinamarca és el meu país d'orígen i va ser a la Universitat de Copenhaguen on vaig iniciar els meus primers estudis i el centra en què em vaig llicenciar", com ha manifestat.

El professor  Gøsta Esping-Andersen  , format com a la Universitat de Copenhaguen i doctor en Sociologia per la Universitat de Wisconsin (EUA), va ser nomenat doctor honoris causa per la Universitat de Roskilde de Copenhaguen el setembre de 2001. Abans de la seva incorporació al  Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, ha estat professor a la Universitat de Harvard (1978-85), al Science Center de Berlín (1985-86), a la Universitat Europea de Florència (1986-1994) i a la Universitat de Trento (1994-2001).

Les seves  línies de recerca actuals són els canvis comparats en l'evolució de l'ocupació, la llar i la desigualtat social als països avançats, així com també les polítiques públiques comparades. L'any 2011 va rebre un advanced grant del Consell Europeu per a la Recerca.

És  membre del Consell Científic de l'Institut Juan March (Madrid), i va ser membre del U.S. Social Science Research Council. També és membre del consell editorial de nombroses publicacions científiques, entre les quals cal destacar: European Sociological ReviewEuropean Journal of Industrial RelationsStato e Mercato ,  South European Society and PoliticsWork, Employment and SocietyNew Political Economy, i  Journal of European Social Policy. Ha rebut encàrrecs de treball de diverses organitzacions internacionals (United Nations, World Bank, OECD) i de governs locals (de Portugal i de Bèlgica, ambdós en relació amb el seu període presidencial de la Unió Europea).

Entre les seves  publicacions, a més de nombrosos articles,  cal destacar:  Social Foundations of Postindustrial Economies (1999, traduïda a l'italià, al japonès i a l'espanyol),  Why De-regulate Labour Markets? (amb Marino Regini, 2000),  Welfare States in Transition (1996),  Changing Classes (1994),  The Three Worlds of Welfare Capitalism (1990, traduïda al xinès, al francès, al japonès i a l'espanyol),  Why  We Need a New Welfare State? (2003),  Family Formation and Low Fertility (2006) ;  Trois Lecons sur L"Etat Providence (amb Bruno Palierm, 2008)  ;  Incomplete Revolution (2009).

Ja en el 2007, el professor Esping Andersen va ser elegit  membre honorari estranger de L'Acadèmia Americana de les Arts i les Ciències (AAAS), l'associació científica  més gran del món. Més recentment, Va ser elegit membre corresponsal de la British Academy (2010).