Vés enrere Tres nous projectes de recerca per a la virtualització dels RSF Kobol

Tres nous projectes de recerca per a la virtualització dels RSF Kobol

Estudiants de la UPF es focalitzan en diversos aspectes sota la supervisió de Perfecto Herrera
09.01.2022

Si fos per nosaltres, anomenariem al 2022 l'any Kobol, ja que a les residències Justin Kennedy i el grup de Ràdio Web MACBA, se engeguen ara tres projectes de recerca en torn de l'els RSF Kobol, en forma de treballs de final de grau d'estudiants de la UPF, supervisats per investigadors del Grup de Tecnologia Musical (MTG). En un d'ells es planteja la construcció d'un instrument basat en mostres sonores de l'instrument. En concret s'exploraran les possibilitats de transició continua entre formes d'ona dels oscil·ladors del Kobol, una de les seves característiques més especials. El projecte el desenvolupa Gustavo Castelo (estudiant d'Enginyeria de Sistemes Audiovisuals) i el supervisen Frederic Font i Perfecto Herrera. En altres 2 projectes es planteja la caracterització de components del Kobol. Juan Pablo Ramo (estudiant d'Enginyeria de Telecomunicacions) mostrejarà i modelarà els oscil·ladors, mentre que Ricard Martín (estudiant d'Enginyeria de Sistemes Audiovisuals) es mostrarà i modelarà amb respostes impulsionals del filtre. Aquests dos projectes estan supervisats por Xavier Lizárraga i Perfecto Herrera.

Els 3 projectes obren vies de preservació virtual de característiques i sons idiosincràtics del sintetizador RSF Kobol, una veritable peça de museu fabricada a Toulouse (França) en 1979 i de les que només existeixen uns centenars d'exemplars. Els projectes també permetran la creació de nous instruments virtuals basats en sons i característiques tècniques peculiars del RSF Kobol.