Back Freesound guanya el premi Ciutat de Barcelona 2005 en la categoria de multimèdia

31.01.2006

El jurat del premi Ciutat de Barcelona 2005 va guardonar per unanimitat en la categoria de multimèdia a Xavier Serra, director del Grup de recerca en Tecnologia Musical (GTM) de l'Institut Universitari de l'Audiovisual (IUA) de la UPF, conjuntament amb l'investigador del IUA Bram de Jong, com a responsables de la creació de la base de dades col·laborativa “The Freesound Project”. El jurat va valorar molt especialment l'aportació tecnològica i creativa del projecte, així com la possibilitat que ofereix de compartir més de 13.000 sons en accés lliure, sons que han estat ja utilitzats en prop d'un milió i mig de descàrregues.

El Freesound Project és una comunitat en línia que ofereix una plataforma estable perquè músics, artistes sonors, investigadors i altres interessats puguin intercanviar sons lliure i gratuïtament . La pàgina web permet que tothom hi participi penjant-hi i baixant-ne sons que van des d'enregistraments de camp, efectes sonors, gravacions d'instruments musicals, fins a sons processats electrònicament.

El Grup de Tecnologia Musical (GTM), pertanyent a l'Institut de l'Audiovisual (IUA) de la Universitat Pompeu Fabra, es va crear el 1994 de la mà de Xavier Serra i s'ha especialitzat en tecnologies relacionades amb el processament del so i les seves aplicacions al camp de la música i el multimèdia. Integrat per més de 40 investigadors de diverses disciplines, el GTM duu a terme projectes de recerca i desenvolupament en àrees com ara el processament i la síntesi del so, anàlisi i identificació de contingut sonor, sistemes interactius i eines de programari.

De moment, s'han fet públics els guanyadors de nou de les categories de les vint que atorga el Premi Ciutat de Barcelona. Els premis es lliuraran el proper dilluns 13 de febrer al Saló de Cent de l'Ajuntament.

Més informació sobre el projecte:
Freesound

SDG - Sustainable Development Goals: