Vés enrere Tres treballs realitzats per alumnes del Màster en Creació de Videojocs de l’IDEC-UPF, premiats a ArtFutura 2008

El videojoc Invasion of the Granny Snatchers s'emporta el Premi LABoral ArtFutura, el més important a l'Estat; Magical Gloves, guanya el premi al millor disseny i Number6 rep un premi als millors gràfics i una menció a la millor tecnologia.
26.10.2008

El 26 d'octubre va tenir lloc,  a la Sala Maria Aurèlia Campmany del Mercat de les Flors de Barcelona, l'entrega dels premis ArtFutura 2008.  (Foto de Santi Fort).

En la categoria de creació de videojocs, van guanyar el Premi LABoral ArtFutura els creadors del videojoc Invasion of the Granny Snatchers , un equip d'alumnes del Màster en Creació de Videojocs (MCV) que dirigeixen Daniel Sánchez Crespo i Josep Blat, professors del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions ( DTIC) de la UPF i que està integrat per Tomás Ariznavarreta, Jordi Cidoncha, Rick Seligmann, Benet Carrasco, Roman Montes y David Orejuela.

Hem de destacar també el videojoc Number6 , que va aconseguir el premi als millors gràfics i una menció a la millor tecnologia. L'equip del Number6 està constituït per alumnes del MCV de l'IDEC-UPF.

Finalment, Magical Gloves, un videojoc desenvolupat independentment per Jordi Ramon Puig, alumne del MCV , en el seu estudi Nurendsoft, va aconseguir el premi al millor disseny.

A més, en aquesta edició d'ArtFutura, han estat finalistes dos videojocs més: ChickenBall i Acheron, ambdós creats en el si del Màster de Creació en Videojocs de l'IDEC-UPF.

Cal destacar que ja en l'edició anterior d'ArtFutura, el videojoc Galaxy Scraper, una creació d'alumnes del Màster en Creació de Videojocs de la UPF van guanyar el premi al millor videojoc. El passat febrer, aquest mateix treball  va ser guardonat en la desena edició de l' Annual Independent Games Festival, celebrada als EUA. Era la primera vegada que un joc realitzat a l'estat espanyol aconseguia un guardó considerat com els òscars dels videojocs independents.

El Màster en Creació de Videojocs s'adreça a llicenciats en Belles Arts o Comunicació Audiovisual (branca Disseny) i a llicenciats o Enginyers Superiors en Informàtica o Electrònica (branca Programació). També està adreçat a persones interessades en la creació i producció de videojocs, inclosos professionals d'altres àmbits que vulguin ampliar els seus coneixements en un dels camps que més activitat genera a l'actualitat en el panorama de la creació multimèdia.

Des de gener de 1990, ArtFutura, el festival de Cultura i Creativitat Digital de referència a l'Estat, s'endinsa en els projectes i les idees més importants que sorgeixen en el panorama internacional pel que fa als nous mitjans audioviduals, el disseny interactiu, els videojocs i l'animació digital.

Altres e-notícies relacionades:

Un videojoc creat a la UPF, entre els guanyadors de l'Independent Games Festival