Vés enrere Premi Ondas 2015 per a la sèrie “El Mort Viu” produïda per estudiants de grau en Comunicació Audiovisual

El jurat l’ha considerada com la millor sèrie de ficció emesa a Internet. Una proposta que va inaugurar el programa “Tube d’assaig”, una coproducció BTV-UPF per impulsar els talents emergents i que confirma l’aposta de la universitat per la creativitat jove.
29.10.2015

La sèrie web 'El Mort Viu' ha guanyat el premi Ondas en la categoria de millor ficció emesa a Internet, una nova categoria que s’ha creat per a la 62a edició dels premis Ondas 2015 que concedeixen Ràdio Barcelona i la Cadena Ser en reconeixement al caràcter innovador d'aquest projecte impulsat per cinc joves estudiants de comunicació audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra.

‘El Mort Viu’ és una sèrie web creada per Adrià Espí, Lluís Ferrer, Joan Losada, Martí Pavia i Jordi Porcel, tots ells estudiants del grau en Comunicació Audiovisual de la Facultat de Comunicació de la UPF que explica, amb un punt de vista àcid i negre, la història de la família Gifra i del fill petit Llàtzer, un “ni-ni” ociós.

Els espectadors han pogut veure ‘El Mort Viu’ a Internet, però també per la pantalla de televisió, gràcies al programa ‘Tube d’assaig’, una coproducció BTV-UPF que impulsa els talents emergents i que compta amb la col·laboració de Verkami, Serielizados, Filmin i l’ESCAC.

“Amb aquest guardó és confirma l’aposta de la universitat per la projecció qualitativa de la creativitat jove”, ha declarat Jordi Balló, professor del Departament de Comunicació de la UPF impulsor de “Tube d’assaig” i tutor dels alumnes guanyadors. A més, la sèrie ha estat supervisada per cineastes de la talla d’Isaki Lacuesta.

Els autors se senten ara més motivats per buscar finançament i com ha declarat Martí Pavia,  “ja hem començat a buscar productores que hi puguin estar interessades, i el premi Ondas ens dóna ànims i empenta”. La font de finançament que han tingut aquests joves emprenedors fins ara ha estat el micromecenatge a través de campanyes a Verkami.

Una crítica social amb un to d’humor negre

Com descriuen els mateixos realitzadors, “El Mort Viu” és la historia d’en Llàtzer i la seva família, del naixement d’un monstre i l'assentament d’aquest en un poble un tant especial. Una història sobre la decadència, sobre la família, sobre les misèries humanes. Una història sobre allò purament essencial; el menjar. I amb el menjar, la gana; i amb la gana, el Mort Viu. Però no tot és drama, “El Mort Viu” afronta aquestes situacions amb l’esperança d’arrencar-te un riure burleta, un riure incrèdul, un riure incòmode propiciat per l’humor fred i negre. Els protagonistes de la sèrie són: en Marc, en Llàtzer i en Joan, que encarnen els actors Arnau Ruano, Aimar Vega, Xavier Ruano, respectivament.

Els Premis Ondas, que concedeix Ràdio Barcelona i la Cadena SER, es lliuraran a Barcelona,  el 24 de novembre,  a l’Auditori del Fòrum.

Més informació del projecte i col·laboracions