Vés enrere Nous espais d'incubació UPF Business Shuttle

Nous espais d'incubació UPF Business Shuttle

Que s'ubiquen a la incubadora d'empreses Almogàvers Business Factory, en el districte 22@Barcelona, i acollirà les spin-off de la UPF qGenomis i Chemotargets.
17.05.2011

Ronan Bardet, Carles Ferrer, Josep Joan Moreso, Jordi Hereu, Jordi William Carnes, Ferran Amago i Agustín Elbaile L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va assistir el 16 de maig a l'acte de signatura dels convenis amb les primeres cinc entitats col·laboradores de la nova incubadora d'empreses Almogàvers Business Factory, ubicada al districte 22@Barcelona i impulsada per Barcelona Activa.

L'acord va ser subscrit per Jordi William Carnes, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament i president de Barcelona Activa; Josep Joan Moreso, rector de la Universitat Pompeu Fabra; Agustín Elbaile, vicepresident de McCann; Ferran Amago, degà del Col·legi d'Enginyers Tècnic i Perits de Telecomunicacions de Catalunya (COETTC);  Ronan Bardet, gerent d'Ecomerce Global Incubator, i Carles Ferrer, general partner de Nauta.

Els nous espais d'incubació UPF Business Shuttle estaran gestionats per la Unitat d'Innovació i Parcs de Recerca de la UPF i estaran ubicats a la segona planta de l'edifici de la nova incubadora Almogàvers Business Factory (C/ Almogàvers 165).

Disposarà d'una superfície de 290 m 2 i es posarà en marxa el proper dia 1 de juny. En una primera fase s'hi instal·laran  dues spin-offs de la UPF: qGenomics (Quantitative Genomic Medicine Laboratories, S.L). i Chemotargets S.L.

Dues spin-offs del grup UPF

qGenomics (Quantitative Genomic Medicine Laboratories) és una empresa de transferència de coneixement dedicada al desenvolupament i aplicació de productes i serveis derivats de la recerca en genòmica al sector sanitari. Como a empresa spin-off d'organismes públics, té com a objectiu tancar el cercle ideal de la R+D i desenvolupar productes que contribueixin a una millor qualitat de vida dels ciutadans.

L'equip de socis fundadors de qGenomics està format per: Luis Pérez-Jurado , pediatra, genetista i doctor en medicina i actualment professor titular de genètica a la UPF. Xavier Estivill , hematòleg i doctor en medicina, actualment coordinador del programa Gens i Malaltia del Centre de Regulació Genòmica (CRG) i professor associat de genètica a la UPF i Lluís Armengol, doctor en bioquímica i investigador post-doctoral al CRG.

Chemotargets és una spin-off creada l'any 2006 per Jordi Mestres, investigador de l'IMIM Institut de Recerca de l'Hospital del Mar, centre adscrit a la UPF, amb la intenció d'esdevenir líder en el camps de la farmacologia computacional, aplica la tecnologia desenvolupada en la seva recerca al disseny informàtic de nous fàrmacs, a través de col·laboracions amb altres empreses del sector químic, farmacèutic i biotecnològic.

Almogàvers Business Factory es un nou centre per a empreses de recent creació que l'Ajuntament de Barcelona posa en marxa amb la col·laboració de les universitats, els centres de recerca, les associacions professionals i  els fons de capital risc que aposten per la innovació i l'emprenedoria. Aquesta infraestructura contribuirà al creixement de les empreses amb alta capacitat innovadora i a generar ocupació de qualitat, estratègies claus per a la recuperació econòmica.