Vés enrere La professora Teresa Garcia-Milà, primera vicepresidenta de la història del Cercle d’Economia

La catedràtica d'Economia Aplicada de la UPF i directora de la Barcelona GSE ocupa una de les quatre vicepresidències d'aquest influent fòrum d'opinió de l'àmbit empresarial.
16.12.2016

Teresa Garcia-MIlà, catedràtica d’Economia Aplicada de la UPF i directora de la Barcelona Graduate School of Economics (Barcelona GSE), va prendre possessió com a vicepresidenta del Cercle d’Economia.

Amb aquest nomenament, la professora del Departament d’Economia i Empresa de la UPF passa a ser la primera dona que ocupa aquest càrrec en els 58 anys d’història d’aquest prestigiós fòrum d’opinió de l’àmbit empresarial.

Teresa Garcia-Milà estarà al capdavant d’una de les quatre vicepresidències de l’entitat, juntament amb Marc Puig (Puig), que continua, i les noves incorporacions de Jordi Gual (CaixaBank) i el notari Juan José López Burniol. Tots ells faran costat al nou president, Juan José Bruguera (Colonial) que substitueix en el càrrec a Anton Costas.

Entre els nous membres que se sumen a la junta directiva del Cercle d’Economia, del qual formava part fins ara Teresa Garcia-Milà, destaca la presència de Núria Basi, executiva de la firma de moda Basi, i presidenta del Consell Social de la UPF des de l’any 2008.

El Cercle d’Economia, una institució no partidista i sense ànim de lucre, es va fundar a Barcelona el 1958 amb l’objectiu de contribuir a modernitzar la vida econòmica, social i política espanyola. Els darrers temps ha posat èmfasi a generar un debat de fons sobre el moment polític i econòmic que viu Espanya.

Una àmplia trajectòria acadèmica i institucional

Teresa Garcia-Milà (Barcelona, 1955), doctorada l'any 1987 per la Universitat de Minnesota (EUA), es va incorporar al Departament d’Economia i Empresa de la UPF el 1990 com a professora associada, i hi exerceix de catedràtica des de l’any 1995.

Investigadora del Centre de Recerca en Economia Internacional (CREI-UPF), les seves principals línies de recerca són la macroeconomia i l’economia pública i regional. A la Universitat ha estat degana de la Facultat d’Econòmiques i Empresarials (1995-2000), vicerectora de Política Científica (2009-2012) i directora del Departament d’Economia i Empresa (2011-2012).

En el sector privat, és consellera independent del Banc de Sabadell (des del 2007), membre d’honor de l’Asociación Española de Economía, del qual ha estat presidenta (2014), i membre del consell assessor de l’Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (AIREF). També ha estat consellera d’Enagas i coordinadora d’Economia de l’Agencia Nacional de Evaluación y Perspectiva (ANEP) del Ministeri d’Economia i Competitivitat, entre d'altres càrrecs.