Vés enrere L'Arxiu INPUT, dipositat a la Biblioteca de la UPF, compleix deu anys

L'Arxiu INPUT, dipositat a la Biblioteca de la UPF, compleix deu anys

24.05.2004

input_1
L'INPUT, acrònim de International Public Television, és una entitat fundada l'any 1978 per professionals de l'àmbit de la televisió pública per promoure una televisió de qualitat arreu del món i per fomentar la televisió com a servei públic.

Des de fa 25 anys, l'INPUT organitza anualment una conferència internacional que és el punt de trobada dels professionals de l'àmbit. En aquestes reunions es debaten els problemes d'un sector cada cop més comercialitzat i es mostren els programes de televisió més innovadors i valorats del moment.

Una eina per als professionals i els estudiosos de la televisió

L'INPUT i la Universitat Pompeu Fabra van signar el 20 de maig de 1994, a Montreal, l'acord de creació de l' arxiu INPUT, pel qual la UPF passava a gestionar tots els materials audiovisuals seleccionats en les conferències anuals pel seu valor innovador, pel seu coratge en tractar temes difícils o per la seva voluntat d'explorar nous territoris televisus. El fons, que inicialment estava format per 1.700 documents, quedava dipositat a la Biblioteca de la UPF, que es comprometia a catalogar-lo per posar-lo a disposició dels estudiosos de la televisió.

Actualment ja hi ha catalogats uns 4.000 documents (videocassetes VHS i Betacam), entre programes i documentació associada a l'organització de les conferències, que es poden consultar mitjançant el catàleg de la Biblioteca. També es disposa d'una base de dades que conté informació sobre els més de 2.800 programes presentats des de 1978, any de la primera conferència de l'INPUT.

L'arxiu és una eina de referencia adreçada a la comunitat de professionals de la televisió (productors, realitzadors, guionistes, editors...) i el món acadèmic (professors, investigadors, estudiants...).

Acte de celebració del 10è aniversari de la creació de l'Arxiu INPUT a la UPF

Aprofitant que la conferència " Ciutadans televidents" (INPUT 2004) es va celebrar a Barcelona del 23 al 28 de maig com a un del diàlegs del Fòrum Barcelona 2004, el 27 de maig es va celebrar un acte commemoratiu a l'auditori de l' edifici Rambla de la UPF.

Hi van intervenir la rectora de la UPF, M. Rosa Virós, el secretari general de l'INPUT, Gwynn Pritchard (ambdós a la foto), el coordinador de l'Arxiu INPUT, Jordi Balló, i la cap de la Biblioteca de Rambla, Anna Magre. La professora dels Estudis de Comunicació Audiovisual Eva Pujadas va presentar els projectes de recerca que han eleborat els estudiants de doctorat de la UPF sobre el fons de l'Arxiu INPUT. Per acabar, es va projectar un audiovisual commemoratiu del desè aniversari.