Vés enrere Graduats de la UPF guanyen el Premi Laus de plata pel videojoc Cubzzle

Graduats de la UPF guanyen el Premi Laus de plata pel videojoc Cubzzle

Provenen dels graus en Comunicació Audiovisual i en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals, i l'atorga l'Associació de Dissenyadors Gràfics i Directors d'Art. També han guanyat recentment un dels Three Headed Monkey Awards que convoca la UPC, en la categoria de videojoc Mobile.

13.06.2016

Marina Díaz, Cristina Prim i Ksenia Klykova, graduades en Comunicació Audiovisual, amb la posterior col·laboració de Guillem Galimany, graduat en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals, tots ells per la UPF, són els creadors d'un videojoc anomenat Cubzzle que acaba de guanyar el Premi Laus de plata de Disseny Gràfic i Comunicació Visual en la categoria Estudiants en projectes Web i Mitjans Digitals, que atorga  l'Associació de Dissenyadors Gràfics i Directors d'Art (ADG-FAD), una associació privada sense ànim de lucre d'àmbit estatal que té per objectiu reconèixer l'excel·lència en el disseny gràfic i la comunicació visual.

El lliurament dels Premis Laus 2016 va tenir lloc el 10 de juny, en el Disseny Hub Barcelona, amb la celebració de la “Nit Laus” seguida de la “Festa Laus 2016” en què els guanyadors van tenir l’oportunitat de recollir els trofeus en un espai de trobada amb els professionals del sector.

Recentment, Cubzzle ha guanyat també  el Premi al millor videojoc en la categoria Mobile en la quarta edició dels premis Three Headed Monkey Awards. Social Point que convoca la UPC School, amb el patrocini de Social Point i dotat amb 1.500 euros. Es va lliurar el passat divendres 20 de maig,  a l’Auditori de Barcelona,  en el decurs d'una festa especial de videojocs i animació.

“Els orígens de Cubzzle rauen en el Treball Final de Grau (TFG) en Comunicació Interactiva de quart curs que va consistir en idear un videojoc. Que hagi pogut encaixar dins d’uns premis com els LAUS és degut a la importància que se li va donar al component estètic i visual des de l’inici. El disseny, tant de l’entorn com de la paleta de colors, resulta clau per garantir una experiència immersiva i poètica per l’usuari”, han manifestat els seus creadors.

Els tutors de TFG van ser Ignasi Ribas i Óliver Pérez, professors de la Facultat de Comunicació que actualment impulsa projectes innovadors en l'àmbit de la comunicació interactiva duts a terme per alumnes del grau en Comunicació Audiovisual i de l'Escola Superior Politècnica (ESUP) de la UPF, coordinats per Carles Sora.

Cubzzle és un trencaclosques tridimensional, en què el personatge protagonista queda atrapat dins d’un món cúbic i ha d’aconseguir caure sobre el forat de sortida de cada pantalla descobrint un nou món cada vegada. Cal utilitzar l’enginy per trobar la solució en la combinació de les sis cares, i per guiar al personatge a través dels seus acolorits nivells i ajudar-lo a que trobi la sortida.

En aquests moments el projecte està en fase de desenvolupament amb la col·laboració de Guillem Galimany, graduat en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals de la UPF i de Joan Martínez, enginyer informàtic de la UPC. Tots junts han creat un projecte d’emprenedoria, anomenat  3 Happy Tigers, amb la intenció d’esdevenir un estudi de projectes interactius.

L’evolució del projecte Cubzzle es pot seguir a les xarxes socials Twitter i Facebook

Cubzzle - Teaser from 3HappyTigers on Vimeo.