Vés enrere Freesound arriba al milió d’usuaris registrats i Google aposta novament pel projecte

Per segona vegada, aquesta comunitat d'intercanvi de sons en línia desenvolupada pel Grup de Tecnologia Musical,  ha rebut el Premi Google Research per continuar el seu desenvolupament.
14.07.2009

Google Research ha decidit novament donar un important impuls al projecte Freesound amb un ajut de 35.000 dòlars (al voltant de 25.000 euros) per continuar desenvolupant el projecte creat pel Grup de Tecnologia Musical de la UPF, que posa a l'abast de tothom una comunitat en línia que ofereix una plataforma estable perquè músics, artistes sonors, investigadors i altres interessats puguin intercanviar sons d'una manera lliure i gratuïta. Des dels seus inicis el 2005,  Freesound ha superat el milió  d'usuaris registrats ( dades numèriques) per intercanviar tota mena de sons.

A través d'Internet el projecte ofereix la possibilitat que els usuaris puguin afegir descripcions i etiquetes a qualsevol so de la base de dades. Gràcies a un avançat motor de cerca que utilitza tecnologies desenvolupades pel GTM, és possible buscar sons en funció de la seva similitud i d'acord amb les relacions semàntiques que s'estableixen a partir de les descripcions textuals.

En paraules del professor Xavier Serra, director del GTM: "des de bon principi, un dels objectius principals d'aquest projecte ha estat facilitar l'estudi de les relacions existents entre grans col·leccions de sons per tal d'afavorir la recerca en un àmbit apassionant que fins fa poc estava totalment inexplorat" .

Estudiants de secundària i batxillerat han experimentat amb els sons

Sota la supervisió d'investigadors del GTM, dos estudiants de primer de batxillerat han estat becats per Caixa de Catalunya per treballar aquest mes de juliol al GTM. A més, recentment el GTM ha col·laborat amb el Programa Joves i Ciència, una iniciativa de l'Obra Social de Caixa Catalunya. Emilia Gómez i Jordi Bonada, investigadors del GTM han participat com a professors coordinadors d'un grup d'estudiants de secundària seleccionats per treballar en un projecte derivat del Freesound: " Els Sons de la Natura".

Aquesta experiència es va dur a terme al Centre Natura Caixa Catalunya Les Planes de Son a l'Alt Àneu,  del 30 de juny al 12 de juliol. Un exemple de les possibilitats que aporta aquesta nova iniciativa és la recreació de fenòmens meteorològics feta pels participants que pot veure en el vídeo: " Recreació de la tempesta", enregistrat en el decurs d'una xerrada de Bram de Jong, investigador del GTM.

Altres e-notícies relacionades:

Freesound, l'eina de creació musical del futur desenvolupada per la UPF