Vés enrere El campus del Poblenou de la UPF acull la presentació de la plataforma de DATALOG per tractar dades sobre consum i estalvi energètics

El projecte, coordinat per la UPF i Ideas for change, va guanyar la convocatòria d’ajuts “La ciutat proactiva 2022” de la Fundació BIT Habitat de l’Ajuntament de Barcelona. A l’acte de demà, hi intervindrà el comissionat d’Innovació Urbana de l’Ajuntament de Barcelona, Michael Donaldson.

16.10.2023

El campus del Poblenou de la UPF acollirà demà, dimarts 17 d’octubre, a les 17 h la presentació del prototip de la plataforma tecnològica del projecte DATALOG, dissenyada per millorar i optimitzar el tractament de dades sobre consum i estalvi energètic.  Aquesta demostració, en format Demo Day, tindrà lloc a l’Auditori del campus.

El projecte DATALOG va guanyar la convocatòria d’ajuts “La ciutat proactiva 2022” de la Fundació BIT Habitat de l’Ajuntament de Barcelona i està coordinat per la UPF i l’entitat Ideas for Change. Demà, intervindrà durant la presentació el comissionat d’Innovació Urbana de l’Ajuntament de Barcelona, Michael Donaldson. L’acompanyarà Anna Sáez de l’Àrea da Dades Obertes de la Generalitat de Catalunya.

Per part de la UPF, hi participaran Vladimir Estivill i Manuel Portela, investigadors del Grup de Recerca en Ciència Web i Computació Social del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la Universitat, que lidera i coordina el desenvolupament tècnic del projecte. Estivill també és director del DTIC de la Universitat. Per part d’Ideas for Change, hi participaran Javier Creus, el seu fundador i director d’estratègia; i Anna Higueras, investigadora i responsable de projectes de l’entitat.

DATALOG és el primer ‘data trust’ europeu a l’àrea metropolitana de Barcelona, i a l’acte es podrà veure el prototip de la plataforma, on es visualitzaran dades ciutadanes de consum, amb algorismes d’anàlisis i predicció. L’objectiu de DATALOG és que la ciutadania pugui prendre decisions informades sobre el seu consum per lluitar contra la pobresa energètica i l’emergència climàtica.

El projecte DATALOG recollirà i recopilarà dades pujades pels usuaris, de forma anonimitzada per fomentar la recerca urbana, veure quins recursos s’utilitzen més i contribuir a la millora de les ciutats. El tractament i anàlisi d’aquestes dades permetrà tant obtenir resultats individuals, informes de consum personalitzats o detecció d’anomalies, com col·lectius, per a controlar i comprendre les pautes de consum de tota la ciutat i fora d’ella.

La Demo Day constarà d’una demostració del visualitzador de dades de DATALOG, acompanyada d’un panel sobre altruisme i governança de dades. Més informació de la Demo Day a: https://www.eventbrite.com/e/entradas-demo-day-datalog-713627788927

07. Energia neta i assequible

Notícia publicada per: